Eye Of The Beholder : Review

Eye Of The BeholderΣτην πόλη της Waterdeep τα πράγματα είναι ανήσυχα. Ένα αρχαίο κακό, παραμονεύει στο σκοτάδι, κρυμμένο βαθιά στις κατακόμβες. Οι άρχοντες της πόλης, μη ξέροντας τι είναι αυτό που προκαλεί όλα τα κακά  – και μη έχοντας άλλη επιλογή, καλούν εσάς και 3 φίλους σας, γνωστούς adventurers, προς τη λύση του προβλήματος.

Οπλισμένοι με κουράγιο και με τα απολύτως απαραίτητα ξεκινάτε την κάθοδο..

Μία κάθοδο χωρίς γυρισμό..

Λίγα Λόγια

Το 1987 η SSI (Strategic Simulation Inc) απέκτησε τα δικαιώματα από την τότε TSR, για την μεταφορά της σειράς στους υπολογιστές. Το να μεταφέρεις μια pen and paper περιπέτεια στις μαγικές οθόνες δεν θα ήταν εύκολο, αν δεν είχε προηγηθεί το Dungeon Master. Έτσι λοιπόν η Westwood Studios (Associates για την εποχή εκείνη) πήρε ότι θεωρούσε καλύτερο από το DM και πάνω σε αυτά έχτισε το EOB. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μαγικό, μιας και το συγκεκριμένο παιχνίδι θεωρείται ακόμα και σήμερα ως ένα από τα καλύτερα στο είδος του.

Ξεκινώντας το παιχνίδι καλούμαστε να ετοιμάσουμε την ομάδα μας. 4 χαρακτήρες μέσα από μια γκάμα επιλογών βασισμένη στα 2nd Edition AD&D της TSR. Αυτό σημαίνει ότι μερικά πράγματα δεν θα είναι όπως τα έχετε συνηθίσει σε παρόμοια RPG. Οι μάγοι/κληρικοί πρέπει να απομνημονεύουν ορισμένο αριθμό μαγικών κάθε φορά και φυσικά, αφού τα χρησιμοποιήσουν, πρέπει να ξεκουράζονται για να τα έχουν διαθέσιμα και πάλι! (σε αντίθεση με άλλα/μεταγενέστερα RPG που έχουν ένα mana pool και εκτελούν όλα τα μαγικά μέχρι εξαντλήσεως του). Το λεγόμενο Armor Class (ο βαθμός προστασίας δηλαδή των παιχτών, έναντι χτυπημάτων) λειτουργεί αρνητικά! Όσο μικρότερος τόσο καλύτερο για εσάς. Φυσικά όπως σε όλα τα RPG έτσι και εδώ, οι χαρακτήρες κερδίζουν XP με το να σκοτώνουν αντιπάλους και να λύνουν γρίφους.

Πάντα βασιζόμενο στους κανόνες των Pen and Paper της εποχής (1987), το παιχνίδι ανεβάζει σχετικά ισορροπημένα τα levels των παιχτών, αυξάνοντας τα χαρακτηριστικά τους (πόντοι ζωής, περισσότερα μαγικά, κτλ) και τις πιθανότητες επιβίωσης! Η πλήρης εξερεύνηση ενός επιπέδου, αποκαλύπτει την είσοδο για τον επόμενο χάρτη, ο οποίος οδηγεί βαθύτερα μέσα στις κατακόμβες, παρά τις φρούδες ελπίδες για μια πιθανή έξοδο.

Eye of The Beholder
Δημιουργία Χαρακτήρων. Ένα κλασικό line-up που αποτελείται απο : Figher, Thief, Mage και Cleric

Χειρισμός

Από άποψη χειρισμού το παιχνίδι χρησιμοποιεί ψευδό-τρισδιάστατη απεικόνιση 90 μοιρών για την κατεύθυνση της ομάδας και έτσι πετυχαίνει να μας δώσει την εντύπωση ότι παίζουμε σε 1ο πρόσωπο. Με αυτό το τρόπο οι μάχες φαντάζουν ρεαλιστικές. Χρησιμοποιώντας τα Arrow Keys ή το ποντίκι, κινούμε ταυτόχρονα όλη την ομάδα προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Από την πρώτη κιόλας στιγμή, φαίνεται πόσο απαραίτητο είναι το ποντίκι μιας και το 90% των λειτουργιών γίνεται με αυτό.

Eye of The Beholder
Οι επιγραφές κρύβουν πολλές φορές την λύση..

Gameplay

Η δράση του είναι αρκετά γρήγορη με ένα πρωτοπόρο hack-n-slash style. Οι μάχες κρατάνε τόσο όσο πρέπει και έτσι έχουμε πάντα την αίσθηση της εξερεύνησης, η οποία δεν είναι καθόλου εύκολη. Το παιχνίδι είναι αχανές… δεν έχει in-game σύστημα χαρτογράφησης και χρησιμοποιεί ανά περιόδους και αρκετά *μαγικά* κόλπα για να σας αποπροσανατολίσει. Αν αποφασίσετε να το παίξετε ρεαλιστικά και χωρίς βοηθήματα, σύντομα θα βρείτε τον εαυτό σας να σχεδιάζει τον χάρτη σε κανονικό χαρτί, κουτάκι-κουτάκι!

Γραφικά

Στα γραφικά το παιχνίδι δεν υστερεί καθόλου. Τα sprites είναι πολύ προσεγμένα, ακόμα και στην έκδοση για Amiga οι ατέλειες τους είναι ελάχιστες και δεν ενοχλούν στο παραμικρό. Όσοι είναι οπαδοί των P&P θα καταλάβουν άμεσα πόσο πιστά έχουν σχεδιαστεί οι αντίπαλοι σε σχέση με το Monstrous Manual. Πραγματικά είναι σαν να πήραν αυτούσια τα μοντέλα τους. Κάθε χάρτης έχει το δικό του γραφικό *ύφος* με διαφορετικά textures, έτσι δεν έχουμε μια κουραστική επανάληψη. Τα εφέ των διαφόρων μαγικών ή των χτυπημάτων είναι λιτά μεν αλλά πετυχαίνουν τον στόχο τους και σας βάζουν επιτυχημένα στο κλίμα του παιχνιδιού. Γενικώς, μπορεί το παιχνίδι να είναι retro αλλά τα γραφικά του ακόμα και σήμερα δεν απογοητεύουν.

Eye of The Beholder
Σε μεγάλες ομάδες τα Kobolds είναι ιδιαίτερα απειλητικά..

Ήχος

Η μουσική επένδυση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αν εξαιρέσουμε την εισαγωγική μουσική και την μουσική στους τίτλους τέλους, μένουμε μόνο με τους Ambient ήχους των υπονόμων και των τεράτων τους! Ευτυχώς έχει γίνει και εδώ προσεκτική δουλειά, η οποία έρχεται μόνο να συμπληρώσει την εικόνα και να καλύψει το κενό που μας αφήνει η έλλειψη μουσικής. Οι απόμακροι ήχοι από τέρατα που σας πλησιάζουν, οι σκουριασμένες πόρτες που αγκομαχούν στο άνοιγμα τους, ο ήχος ενός Fireball που σκάει πάνω στα Kobolds είναι όλοι τους μοναδικοί.

Ports

Η πρώτη έκδοση του παιχνιδιού είχε κυκλοφορήσει για IBM-PC. Γρήγορα μεταφέρθηκε επιτυχώς σε Amiga και αργότερα και στα υπόλοιπα συστήματα της εποχής. Είναι άξιο αναφοράς οτι οι εκδόσεις σε κονσόλες δεν είχαν μεγάλη επιτυχία, καθώς ο χειρισμός με gamepad υστερούσε πολύ. Αναλυτικά :

  • NEC PC-9801 (ημιτελής)
  • Amiga
  • Sega CD
  • Super Nintendo Entertainment System

Τι λέει ο Δόκτωρ!

Ίσως από τα λίγα παιχνίδια που μπορώ άνετα να παίξω ακόμα και σήμερα. Έχω περάσει ατελείωτες ώρες με το συγκεκριμένο και όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, εν τέλη, πρώτα τελείωσα σε IBM-PC το sequel του (Legend of Darkmoon) και μετά από χρόνια κατάφερα να τελειώσω το ΕΟΒΙ σε μια Amiga 2000. Όντας και φανατικός των pen and paper και ακόμα πιο φανατικός οπαδός της TSR και των 2nd Edition Rules, το θεωρώ ένα πραγματικό διαμάντι στην συλλογή μου.

dR_wH0

dR_wH0

Πορωμένος ρετρο συλλέκτης, πρώην φανατικός gamer και νύν μεσήλικας! Αυτός είναι ο Δόκτωρ Χού και μέσα απο τα κείμενα του, δίνει ένα διαφορετικό αέρα στο iamretro! Αυτά δηλαδή που προλαβαίνει να γράψει όταν βρεί τον χρόνο.....

7 thoughts on “Eye Of The Beholder : Review

  • dR_wH0
    May 25, 2012 at 8:53 pm
    Permalink

    Αμα χρειαστείς πάντως έχω μια στο πατάρι ετοιμοπόλεμη!

  • May 26, 2012 at 10:41 am
    Permalink

    Κρίμα μόνο PS1 έχω από ρετρό (το GBA θεωρείτε πλέον ρετρο;). Τώρα αυτά που δεν πρόλαβα να ζήσω τα μαθαίνω τώρα…. Μπράβο για την παρουσίαση dR_wH0.

  • dR_wH0
    May 26, 2012 at 10:44 am
    Permalink

    GBA φυσικά και θεωρείτε πλέον ρετρό χεχε! Αν δεν κάνω λάθος μάλιστα, το EOB το είχαν βγάλει και για το GBA!!

  • June 6, 2012 at 7:57 pm
    Permalink

    Το DnD θα ‘πρεπε να είναι κανόνας και όχι εξαίρεση για τα σημερινά rpg και αν το καλοσκεφτούμε όλα τα συστήματα έχουν πάρει πολλά στοιχεία. Αθάνατες εποχές πάντως!!!

    • dR_wH0
      June 7, 2012 at 9:40 am
      Permalink

      Έχεις απόλυτο δίκιο! Δυστυχώς οι τίτλοι που ακολούθησαν τους DnD κανόνες είναι λίγοι. Ίσως σε αυτό να έφταιξε και το γεγονός οτι η TSR έδινε δικαιώματα σε λίγες εταιρίες (H SSI ήταν μία απο αυτές).

Leave a Reply