Sega Saturn

Ίσως η πιο αδικοχαμένη κονσόλα όλων των εποχών. Με φανατικούς οπαδούς αλλά και εχθρούς. Η παιχνιδομηχανή που απευθύνεται αποκλειστικά σε gamers με όλη τη σημασία της λέξης. Ο πάλαι ποτέ μεγάλος άσσος στο μανίκι της Sega. To Sega Saturn!

 

  • Κατασκευαστής: Sega
  • Κυκλοφορία: 1995 – 1998 (Eυρώπη-Αμερική)
  • Format: CD, Cartridge
  • Θύρες χειριστηρίων: 2
  • Αποθηκευτικό μέσο: Εσωτερική μνήμη, memory cartridge

 

  • Αριθμός παιχνιδιών: 245+
  • Πωλήσεις: 9.5 Εκατομμύρια
  • Τελευταίο παιχνίδι: Magic Knight Rayearth (Αμερική), Deep Fear (Ευρώπη)
  • Αρχική τιμή πώλησης: 399$

 

 

Ιστορικά

Με το φιάσκο του 32X να είναι ακόμη «φρέσκο», η Sega θέλει απεγνωσμένα να κάνει μια καινούργια αρχή με ένα αυτόνομο 32bit σύστημα. Ακόμα και οι περιστασιακοί gamers είχαν αρχίσει να αμφισβητούν την αξιοπιστία της SEGA, ενώ οι ανεξάρτητοι developers έδειχναν επιφυλακτικοί στα νέα σχέδια της. Το hype του Playstation είχε αρχίσει να μεγαλώνει επικίνδυνα.

Τη χρονιά 1993 ο σχεδιασμός του Saturn έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και όλα δείχνουν να πηγαίνουν κατ’ευχήν… μέχρι που η Sony ανακοίνωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Playstation. Οι θεωρητικές δυνατότητες της κονσόλας της Sony προκαλούσαν…ζαλάδες! Το Playstation έμοιαζε δυνατότερο απο οποιοδήποτε high end pc της εποχής, ενώ ξεπερνούσε ακόμη και την arcade πλακέτα Model 1 της Sega. Αλλαγή σχεδίων για την Sega λοιπόν. Σε χρόνο ρεκόρ δημιουργείται μια ομάδα 28 μηχανικών (η λεγόμενη Away team) με μοναδικό στόχο τον επανασχεδιασμό του Saturn ώστε να ανταγωνίζεται «στα ίσια» το Playstation. Τα περιθώρια χρόνου είναι πολύ στενά για να δημιουργηθούν custom chips και η λύση κάποιου επεξεργαστή «του εμπορίου» είναι μονόδρομος. Οι δύο Hitachi SH2 επεξεργαστές σε παράλληλη λειτουργία ήταν η φθηνή επιλογή, αλλά όπως αποδείχτηκε αργότερα σίγουρα όχι η καλύτερη…

Η Sega με την προοπτική να προλάβει τις εξελίξεις και να «πιάσει» πρώτη ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, κυκλοφορεί το Saturn αρκετούς μήνες νωρίτερα από το Playstation. Παρόλο την τσουχτερή τιμή (399$) η κονσόλα κάνει μια πολύ δυνατή αρχή. 50.000 κομμάτια πωλούνται την 1η μέρα κυκλοφορίας ενώ οι προπαραγγελίες αγγίζουν τις 120.000. Το Virtua Fighter εντυπωσιάζει και όλοι αναμένουν τους επόμενους launch τίτλους. Όμως οι δύο επεξεργαστές της κονσόλας αποδεικνύονται μεγάλος μπελάς για τους προγραμματιστές. Τα  Panzer Dragoon, Bug! και Daytona USA καθυστερούν χαρακτηριστικά και η Sony ανακοινώνει την τιμή του Playstation στα 299$. Το hype που το συνοδεύει είναι τεράστιο. Οι πολλοί launch τίτλοι του δίνουν την αίγλη που χρειάζεται και η Sega αρχίζει να χάνει έδαφος.

Το Playstation πουλάει 100.000 κομμάτια την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του στην Αμερική και τα υπόλοιπα είναι ιστορία… Το Saturn μένει πίσω αλλά συνεχίζει να ακολουθεί αξιοπρεπώς σε πωλήσεις το Nintendo 64 και το Playstation κυρίως λόγω της μεγάλης υποστήριξης από την Sega Ιαπωνίας και των εκπληκτικών arcade convertions της SEGA. Καλά παιχνίδια υπάρχουν (πχ Nights:Into Dreams, Last Bronx) αλλά είναι λίγα… Τα οικονομικά προβλήματα όμως αρχίζουν να μεγαλώνουν επικίνδυνα και η Sega στην Ε3 του 1997 κάνει την 1η αναφορά για καινούργια κονσόλα με το όνομα Katana. To γνωστό σε όλους μας Dreamcast. Η κίνηση αυτή αποτέλεσε την ταφόπλακα του Saturn… Οι third party developers δυσανασχετούν καθώς είχαν να αντιμετωπίσουν (πέρα από τον δύσκολο προγραμματισμό του Saturn) την συνήθεια των τελευταίων χρόνων της Sega να μην υποστηρίζει τις κονσόλες τις για περισσότερο από 2-3 χρόνια. Έτσι πριν καν κυκλοφορήσει το Dreamcast είχε χάσει την υποστήριξη μεγάλων εταιρειών όπως η Electronic Arts. Το Saturn αφήνεται στην μοίρα του απο την Sega Αμερικής… Η κυκλοφορία αρκετών τίτλων πρώτης γραμμής (Sonic X-treme, Policenauts, Lunar:Silver Star Story κ.α.) ακυρώνεται και η ζυγαριά κλίνει οριστικά πλέον προς το Playstation. Η μείωση τιμής, και μερικά εκπληκτικά παιχνίδια προς το τέλος ζωής της κονσόλας, όπως το Shining Force III, Panzer Dragoon Saga και Burning Rangers δεν ανατρέπουν την κατάσταση…

Η κυκλοφορία και η υποστήριξη του Saturn σταματάει επίσημα το 1998 σε Ευρώπη και Αμερική, ενώ το 2000 ακολούθησε και η Ιαπωνία.

To Ιαπωνικό Saturn!

 

Εμφάνιση-Λειτoυργία

To Saturn είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος και ανθεκτικότερο απο το Playstation, χωρίς όμως πρωτοτυπία στην σχεδίαση του. Βαρύ, στιβαρό και με σχήμα “κουτιού”. Μοιάζει σαν η φυσική εξέλιξη της εμφάνισης του Sega Genesis συνδυασμένο με το Mega CD.Κυκλοφόρησε μάυρο στην Ευρώπη ενώ στην Ιαπωνία το πρώτο μοντέλο είχε γκρι χρώμα με έντονα μπλέ κουμπιά. Είναι η πρώτη και τελευταία κονσόλα που δεχόταν CDs και cartridge χωρίς να γίνει ποτέ πλήρως ξεκάθαρος ο λόγος ύπαρξης της θέσης για cartridge. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως για επέκταση της ελάχιστης εσωτερικής μνήμης για save και για χρήση cheat cartridges όπως τα Gameshark και Pro Action. Διαθέσιμες υπάρχουν 2 θύρες χειρηστηρίων ενώ μπορούν να φτάσουν τις 10 με χρήση multitap. Στο επάνω μέρος, μπροστά απο την θήκη που δέχεται το cd, φαίνονται Τα στρογγυλά ή οβάλ (ανάλογα με την έκδοση της κονσόλας) κουμπιά RESET και POWER.

Το Saturn φημίζεται για την αντοχή του στο χρόνο. Διαθέτει έναν απο τους καλύτερους (αν όχι τον καλύτερο) μηχανισμό ανάγνωσης CD o οποίος είναι ιδιαίτερα ανθεκτικός χωρίς να είναι ιδιαίτερα θορυβώδης. Σε γενικές γραμμές η κονσόλα είναι καλά κατασκευασμένη και με αρκετά καλής ποιότητας υλικά. Προβλήματα υπερθέρμανσης και δυσλειτουργίας δεν έχουν αναφερθεί πέρα απο το ότι η εσωτερική μνήμη σταματά να λειτουργεί μετά απο κάποια χρόνια. Αν σκοπεύετε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο Saturn, φροντίστε να αλλάξετε καλού κακού την εσωτερική μπαταρία του καθώς “αδειάζει” με τα χρόνια. Μια απλή μπαταρία ρολογιού είναι αρκετή!

Παππούς ο Shun Di αλλά…δέρνει στο Virtua Fighter 2!

 

Χειριστήρια

Σε γενικές γραμμές οι controllers του Saturn ήταν άριστης ποιότητας και αρκετά βολικοί. Με μια πρώτη ματιά το χειριστήριο του Saturn μοιάζει σαν μια μεγαλύτερη έκδοση του κλασικού χειριστηρίου 6 κουμπιών του Mega Drive. Διαθέτει ωστόσο και 2 shoulder buttons τα οποία όμως άφηνουν την αίσθηση οτι είναι περισσότερο “μαλακά” απόσο πρέπει. Το 1997 η Sega παρουσιάζει το επανασχεδιασμένο pad για το Saturn βασισμένο στο “Satun 3D Controller” το οποίο δίνεται “πακέτο” με το Nights:Into Dreams. Μεγάλο σε μέγεθος και στρογγυλεμένο, με βελτιωμένα shoulder buttons και έναν ολοκαίνουργιο αναλογικό μοχλό στα αριστερά. Το pad ήταν πολύ βολικό και η ποιότητα κατασκευής άριστη. Φυσικά ήταν πλήρως συμβατό με όλα τα παλιότερα παιχνίδια. Δυστυχώς όταν έγινε το λανσάρισμα του στην άγορα, το Saturn είχε ήδη αρχίσει να παίρνει φθίνουσα πορεία, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του νέου pad να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Χρησιμοποιήθηκε όμως σαν prototype για τον controller του Dreamcast!

Διαφήμιση για μερικά από τα επίσημα περιφερειακά του Saturn!

Παιχνίδια

Παρόλο που τα παιχνίδια στο λανσάρισμα ήταν λίγα σε αριθμό, το Saturn διαθέτει μια αξιοπρεπή βιβλιοθήκη παιχνιδιών.  Μπορεί να είναι κατα πολύ μικρότερη σε αριθμό απο αυτή του Playstation αλλά η ποιότητα της είναι αξιοπρόσεκτη. Παιχνίδια όπως τα Nights, Virtua Fighter 2, Sega Rally, Daytona USA, Panzer Dragoon Saga, Burning Rangers, Die Hard Arcade κ.α. απέδειξαν πως το Saturn μπορεί να αποδώσει πολυγωνικά γραφικά χωρίς προβλήματα απόδοσης αν οι προγραμματιστές ξοδέψουν τον απαιτούμενο χρόνο!

Στα 2D παιχνίδια όμως το Saturn “δείχνει τα δόντια του”! Metal Slug (japan only!), Earthworm Jim 2, Megaman 8, Street Fighter Alpha 2, Dragon Force II είναι μερικά δισδιάστατα παιχνίδια πρώτης γραμμής ενώ υπάρχουν (κυρίως στην ιαπωνική αγορά) 2d shoot em ups  που θα σας κάνουν να τρίβετε τα μάτια σας! Shoot em ups όπως τα Batsugun, Donpatchi, Kaitei Daisensou πρέπει να “τιμηθούν” από όλους τους κατόχους Saturn που σέβονται τον εαυτό τους. Είναι αλήθεια  πάντως πως το Saturn είναι η χαρά του συλλέκτη! Πολλά κρυμένα παιχνίδια “διαμάντια” κυκλοφησαν στην Ιαπωνική αγορά. Πέρα απο τα rpgs που κυκλοφόρησαν στην δύση (Dark Savior, The Story Of Thor, Shining: The Holy Ark κ.α. ) υπάρχουν παιχνίδια όπως τα Blue Seed Kushinadahirokuden, Shadow Of The Tusk, Paneltia Story, Slayer Royals 2, Wachenröder τα οποία αν είχαν κυκλοφορήσει και στην δύση την κατάλληλη χρονική περίοδο, ίσως το Saturn να είχε μια πολύ καλύτερη μοίρα…

Το japan-only shoot em up Batsugun! Παίξτε το!

Γραφικά – Ήχος

Τις δυνατότητες του Saturn στα 2D γραφικά δεν μπορεί να τις αμφισβητήσει κανείς. Ειδικά τα παιχνίδια που απαιτούσαν -το όχι και τόσο γνωστό στην ευρωπαϊκή αγορά- cartridge επέκτασης μνήμης, ήταν χάρμα οφθαλμών! Παιχνίδια κυρίως της SNK και της Capcom απαιτούσαν επέκταση μνήμης του 1,2 ή 4MB για να λειτουργήσουν. Street FIghter Alpha 3 (το οποίο είναι τόσο καλό όσο και η έκδοση για Dreamcast), X-men vs Street FIghter, King Of Fighters και Metal Slug ήταν ισάξια με τις arcade εκδόσεις και απέδειξαν την άνεση του Saturn στην παραγωγή δισδιάστατων γραφικών.

Η εποχή των πολυγώνων είχε όμως ξεκινήσει. Η πλειοψηφία των gamers ζητούσε 3D γραφικά σε πραγματικό χρόνο και το πόσα πολύγωνα μπορούσε να παράγει κάθε κονσόλα της εποχής, αποτελούσε σημαντικό αποδεικτικό στοιχείο για την δύναμη της. Το Saturn δεν κατάφερε να μείνει στο παιχνίδι των τριών διαστάσεων. Λίγο η επιθετική πολιτική της Sony και λίγο ο δύσκολος και χρονοβόρος προγραμματισμός των 2 επεξεργαστών γραφικών της κονσόλας συντέλεσαν στο να μείνει πίσω από τις εξελίξεις. Δυστυχώς οι άμεσες συγκρίσεις παιχνιδιών που κυκλοφορούσαν και για τις 2 κονσόλες (Saturn, Playstation) έδειχναν τις αδυναμίες του Saturn. Το frame rate στην κονσόλα της Sega ήταν συνήθως χαμηλότερο και η ανάλυση χαμηλότερη.  Τα textures τις περισσότερες φορές ήταν “θολά” ενώ ήταν κοινό μυστικό πως το Saturn έχει πρόβλημα στο να παράγει transparency εφέ. Δηλαδή τα εφέ της φωτιάς, του νερού, της διαφάνειας των τζαμιών κ.α. δεν μπορούσαν να αποδοθούν σωστά. Έτσι λοιπόν όσοι ήθελαν να παίξουν Fifa, Nba Live, Need For Speed (και ήταν πολλοί) προτιμούσαν το Playstation.

Φοβερό το Burning Rangers, αλλά…άργησε!

Οι αποκλειστικότητες του Satun είναι μια τελείως διαφορετική ιστορία. Σε παιχνίδια όπως τα Panzer Dragon, Virtua Fighter 2, Nights, Burning Rangers κ.α. συναντήσαμε υψηλό frame rate, έντονα χρώματα, υψηλής ανάλυσης textures, βελτιωμένα transparency εφέ και μεγάλο αριθμό πολυγώνων! Οι ομάδες που ξόδεψαν χρόνο (και χρήμα) στον προγραμματισμό του Saturn κατάφεραν να αναδείξουν το φαινομενικό μειονέκτημα των διπλών επεξεργαστών της κονσόλας, σε πλεονέκτημα! Δυστυχώς όμως τα παιχνίδια που ανέδειξαν τις 3D δυνατότητες του Saturn δεν ήταν πολλά. Τουλάχιστον όχι τόσα ώστε να σταματήσουν την φρενήρη εξέλιξη της ‘μηχανής παραγωγής πολυγωνικών γραφικών’ που λέγεται Sony. Κάποια παιχνίδια εμφανίστηκαν πολύ αργά, ενώ κάποια που θα μπορούσαν να κάνουν την διαφορά (πχ Sonic-X) δεν εμφανίστηκαν καθόλου.Έτσι έμεινε μια πικρία, ένα ανεκπλήρωτο απωθημένο…το Saturn μπορούσε…

Ο ήχος που μπορούσε να αποδώσει η κονσόλα ήταν εξαιρετικής ποιότητας. Τα 32 διαθέσιμα κανάλια έδιναν άλλη διάσταση σε παιχνίδια που τα αξιοποιούσαν (όπως το Panzer Dragoon 2) και καθιστούν απολαυστική την χρήση της κονσόλας με ακουστικά ή με ένα ικανό ηχοσύστημα! Μπορεί τα περισσότερα παιχνίδια για Saturn να μην είχαν εκτεταμένα video sequences ή να μην διέθεταν πολλά voice overs (όπως συνέβαινε στα περισσότερα του Playstation) αλλά είχαν ως επί το πλείστον πολύ προσεγμένα ηχητικά εφέ και την έντονη και ρυθμική μουσική υπόκρουση που χρησιμοποιούσε η Sega στα arcades και όλοι αγαπήσαμε! Ο επεξεργαστής ήχου της Yamaha είχε την δυνατότητα 44.1 sample rate ενώ διέθετε και 8 FM κανάλια γεγονός που καθιστά το Saturn ιδανικό για ακρόαση μουσικής!

Panzer Dragoon 2 και οι καβγάδες με τους κατόχους Playstation καλά κρατούν!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Το αρχικό πλάνο της Sega για το Saturn ήταν να κατασκευάσει την απόλυτη κονσόλα 2D γραφικών. Ήταν η εντελώς διαφορετική φιλοσοφία προς τα 3D γραφικά που ανάγκασε την Sega Ιαπωνίας να προβεί σε αλλαγές τις τελευταίας στιγμής και να αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Saturn. Έτσι από μια κονσόλα με έναν δυνατό επεξεργαστή και μια μονάδα επεξεργασίας γραφικών στα πρότυπα του Mega Drive (δηλαδή εύκολη στον προγραμματισμό της) η Sega κατέληξε στο “τέρας” που όλοι ξέρουμε. Δύο κεντρικοί επεξεργαστές και δύο μονάδες επεξεργασίας γραφικών .

Η καρδιά του Saturn!

“Ένας πολύ γρήγορος κεντρικός επεξεργαστής θα ήταν προτιμότερος. Δεν νομίζω πως όλοι οι προγραμματιστές έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν δύο κεντρικούς επεξεργαστές. Ένας στους εκατό προγραμματιστές είναι τόσο καλός ώστε να καταφέρει να πάρει την διπλάσια ταχύτητα από το Saturn.”

Η παραπάνω δήλωση του Yo Suzuki από την ομάδα ανάπτυξης του Virtua FIghter, τα λέει όλα.

Πολλές ομάδες ανάπτυξης που είχαν πραγματικά την διάθεση να “ξεζουμίσουν¨” το Saturn προγραμμάτιζαν σε Assembly λόγω έλλειψης κάποιου αξιόλογου development kit αλλά ελάχιστων software libraries από την Sega. Ο χρόνος παραγωγής όμως (και κατά συνέπεια) το κόστος αυξανόταν σημαντικά και έτσι η πλειοψηφία των προγραμματιστών έκαναν χρήση μόνο του ενός εκ των δύο κεντρικών επεξεργαστών του Saturn για λόγους οικονομίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Alien Trilogy. Όπως αναφέρει ο Ezra Dreisbach της Lobotomy Software, “σχεδόν ολόκληρος ο κώδικας των Duke Nukem 3D και Exhumed έπρεπε να ξαναγραφτεί από την αρχή προκειμένου να πετύχουμε καλή απόδοση στο Saturn”.

Ας εξετάσουμε επιγραμματικά μερικά προβλήματα που έχουν αναφέρει διάφοροι developers…

Το μεγαλύτερό μειονέκτημα των 2 επεξεργαστών στο Saturn ήταν ο τρόπος λειτουργίας τους. Το “πρόβλημα” της αρχιτεκτονικής τους ήταν πως οι δύο επεξεργαστές μοιράζονταν το ίδιο bus και έτσι υπήρχαν καθυστερήσεις όταν γινόταν προσπέλαση της βασικής μνήμης Ram και από τους δύο ταυτόχρονα. Επίσης το Saturn δεν διέθετε hardware lightning source (με αποτέλεσμα προβλήματα στην απόδοση του φωτισμού) αλλά ούτε και hardware υποστήριξη video decompression σε μια εποχή που τα FMVs είχαν κατακλύσει τα παιχνίδια .Επιπροσθέτως,  τo Playstation και το Nintendo 64 χρησιμοποιούσαν σαν βάση σχεδίασης-παραγωγής γραφικών, το τρίγωνο σχήμα. To Saturn χρησιμοποιούσε τετράπλευρο σχήμα! Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την μικρότερη παραμόρφωση των textures (που ήταν έντονη σε αρκετά παιχνίδια του Playstation) αλλά τα μειονεκτήματα ήταν σημαντικότερα. Όλα τα σχεδιαστικά προγράμματα είχαν σαν βάση το τρίγωνο σχήμα και έτσι υπήρχε πρόβλημα στην σωστή απόδοση και στο rendering αντικειμένων με τριγωνικό σχήμα όπως βράχια, κτίρια κ.α. Για παράδειγμα στην έκδοση του Tomb Raider για το Saturn φαίνεται το “προβληματικό” rendering στις βραχώδεις επιφάνειες αλλά και στις κορυφές των κτιρίων σε σχέση με την έκδοση για την κονσόλα της Sοny.

To μέτριο Sonic 3D, το Sonic X θα άλλαζε τα δεδομένα…;

To συμπέρασμα είναι απλό. Το Saturn είχε ανάγκη από έξυπνο και δημιουργικό προγραμματισμό για να αποδώσει τα μέγιστα. Το Burning Rangers αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα, πως η Sega όφειλε να δώσει παραπάνω χρόνο ζωής στην κονσόλα της.


CPU Dual 32-BIT RISC SH-2 @ 28.6MHz (25MIPS)
32-BIT SH-1 @ 20MHz
RAM 16Mbit Work RAM
12Mbit Video RAM
1 Mbit Audio RAM
4Mbit CD Buffer RAM
256Kbit Internal Backup RAM
BOOT ROM 4Mbit IPL ROM
CD Game BIOS
CD Player
CD+G, CD+EG Compatability
Photo CD Compatible (requires photo cd OS)
MPEG Video Compatible (requires Video CD card)
GRAPHICS 16.77 Million Colours
Sprite enlargement, rotation, reduction, transformation
Approx 1 Million Polygons per second using quads (flat shaded)
Texture Mapping
Fast Shading
Gouraud Shading
Wire Frame
SCROLL 5 Screen scaling, rotating, enlargement, reduction
SOUND 16-BIT CISC 68EC000 @ 11.3MHz
PCM and FM sound sources
32 Channels
16-BIT sampling
Sampling rate 44.1KHz Max
Audio DSP
CD DRIVE Intelligent Double Speed

 


 

Το Saturn σήμερα

Κάποιοι θυμούνται το Saturn σαν ακόμη μια αποτυχία της Sega. Άλλοι πάλι σαν μια αδικοχαμένη κονσόλα με πολλές δυνατότητες. Μια κονσόλα από gamers για gamers. Ανήκω στην δεύτερη κατηγορία.

Αυτοί που θέλουν να “εξερευνήσουν” σε βάθος την κονσόλα θα εκπλαγούν ευχάριστα. Η κονσόλα παραμένει ζωντανή κυρίως λόγο της πλούσιας αγοράς παιχνιδιών στην Ιαπωνία. Πέρα λοιπόν από τα κλασικά παιχνίδια της Ευρωπαϊκής – Αμερικάνικης  αγοράς (τα οποία πρέπει να παίξετε) θα βρείτε έναν μεγάλο θησαυρό από παιχνίδια- διαμάντια που κυκλοφόρησαν μόνο στην Ιαπωνία και αξίζουν κάθε cent που θα δώσετε για να τα αποκτήσετε! Δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε στο ebay παιχνίδια σε πολύ συμφέρουσες τιμές ώστε να αποκτήσετε σε σύντομο χρονικό διάστημα μια αξιοπρόσεκτη συλλογή απο Saturn games.

Για αυτούς που θέλουν να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ας αναζητήσουν, τo διαφανές Sega Saturn. Tο λεγόμενο Skeleton Saturn. Κατασκευάστηκε από την JVC για λόγους προβολής και έκανε την εμφάνιση του μόνο στην Ιαπωνία.

” Έτσι έμεινε μια πικρία, ένα ανεκπλήρωτο απωθημένο…το Saturn μπορούσε… ”

 

NiCkeD

NiCkeD

Αμετανόητος οπαδός του Amstrad και του Pc gaming (retro και όχι μόνο)! Μυημένος απο μικρός και στον κόσμο των κονσολών! Θεωρεί το gaming τέχνη και διαβάζει περιοδικά σαν μανιακός! Το iamretro είναι το νέο σπίτι του και αυτό το σπίτι έχει πολλά δωμάτια για εξερεύνηση!

20 thoughts on “Sega Saturn

  • dR_wH0
    July 27, 2012 at 4:11 pm
    Permalink

    Ίσως το πληρέστερο μέχρι σήμερα review κονσόλας που έχεις κάνει! Ίσως το αναλυτικότερο που εχω διαβάσει για το Saturn! Με πόρωσες τόσο που θα κυνυγύσω να τσιμπήσω μια κονσολίτσα έτσι ώστε στο βαρυ χειμώνα που θα έρθει, να λιώσω στα RPG παιχνιδάκια του!!!

  • NiCkeD
    July 27, 2012 at 5:07 pm
    Permalink

    Χαίρομαι που σου άρεσε Χρόνη! Αξίζει να πάρεις ένα Saturn! Είναι πολύ ιδιαίτερη κονσόλα!
    Απο Ιαπωνία μπορείς να φέρεις τρελά παιχνίδια! Βέβαια απο RPG θα αναγκαστείς να παίξεις μόνο τα “δικά μας” λόγο γλώσσας! Αλλά ξέχασα πως μιλάς άπταιστα γιαπωνέζικα! 😛

  • July 28, 2012 at 1:09 am
    Permalink

    Συγχαρητήρια για την αναλυτικότατη παρουσίαση του Saturn.
    Δυστυχώς για εμένα , δεν έτυχε ποτέ να το αποκτήσω διότι την ημερομηνία κυκλοφορίας του , ο ξάδερφός μου με “παραπλανούσε” με το θρυλικό playstation.Έτσι όπως ήταν φυσικό , αγόρασα και εγώ ένα.Το Saturn παραμένει ακόμη κρυφός μου πόθος.Ίσως κάποια μέρα…

  • NiCkeD
    July 28, 2012 at 9:14 am
    Permalink

    Γεια σου Γιώργο! Καλώς ήρθες!

    Χμμμ δεν είμαι σίγουρος αν ο αδερφός σου σε παραπλάνησε τελικά ή έκανε το σωστό!
    Το Playstation είναι και αυτό (όπως ήδη ξέρεις) εκπληκτικό για διαφορετικούς λόγους! Ίσως τότε που ήσουν πιτσιρικάς να μην εκτιμούσες τόσο το Saturn όσο το εκτιμάς τώρα, γιατί μάλλον (ειδικά στην Ελλάδα) δεν θα είχες αρκετά παιχνίδια να παίξεις!!

  • nkary
    July 28, 2012 at 9:55 am
    Permalink

    Νίκο μπράβο για την άψογη παρουσίαση. Πέραν αυτού εγώ και οι κονσόλες είμαστε σε διάσταση. Μόνο ως ένα κομμάτι hardware θα μπορούσα να ενδιαφερθώ για μια παιχνιδομηχανή!!!

  • July 28, 2012 at 1:21 pm
    Permalink

    Πολυ καλο review . Δεν ειχα ποτε saturn , ειχανε καποιοι φιλοι ,αλλα σε σχεση με την βιβλιοθηκη παιχνιδιων του playstation δεν συγκρινεται γι αυτο και η περισσοτεροι πηραν playstation βεβαια παιζει ρολος και το “τσιπακι” και τα πειρατικα παιχνιδια που επερναν ολοι τα cd με το κιλο στο μαναβη!!

  • NiCkeD
    July 30, 2012 at 3:16 am
    Permalink

    Έχεις δίκιο John, η βιβλιοθήκη παιχνιδιών του Playstation είναι τεράστια!
    Το “τσιπάκι” σίγουρα έπαιξε και αυτό τον ρόλο του, αλλά δεν ήταν τόσο διαδεδομένο σε άλλες χώρες όσο εδώ στην Ελλάδα! Στην υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και στην Ιαπωνία, το γνήσιο software πήγαινε πολύ καλά σε πωλήσεις και τα “cd με το κιλό” ήταν μειοψηφία!
    Το ακριβώς ανάποδο με την Ελλάδα δηλαδή! Δεν υπήρχε περίπτωση να έχει κάποιος Playstation (ειδικά μετά τα 2 πρώτα χρόνια κυκλοφορίας του) και να μην είναι τσιπαρισμένο!

  • dR_wH0
    July 30, 2012 at 9:07 am
    Permalink

    Ή πληθώρα των τίτλων που ερχόταν για το Playstation ήταν μοναδική. System sellers όπως το Final Fantasy VII έκαναν το PS1 να πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι!

  • August 8, 2012 at 1:33 am
    Permalink

    Άδοξα έληξε η καρριέρα του Saturn λόγω εμπορικότητας των παιχνιδιών και μονοπωλίου που είχε η $ony (Resident Evil, Final Fantasy, Metal Gear etc.)

  • NiCkeD
    August 8, 2012 at 5:34 am
    Permalink

    Έτσι είναι, η Sega πληρώνει ακόμα και σήμερα την έλλειψη οργάνωσης. Εδώ η Sega Ιαπωνίας ετοίμαζε το Dreamcast και η Sega Αμερικής πουλούσε ακόμα Mega CD και 32x!

  • May 24, 2013 at 10:11 pm
    Permalink

    Ωραία παρουσίαση!!!!!, ομολογώ ότι πριν λίγες μέρες έμαθα από παλικάρι στην δουλεία ότι είχε την JP έκδοση και θα μου την χάριζε αλλά η μαμά, αχ αυτή η μαμα την πέταξε μαζί με ένα κάρο παιχνίδια jp.
    Κρίμα

  • NiCkeD
    May 24, 2013 at 11:59 pm
    Permalink

    Πετάχτηκε JP Saturn με παιχνίδια στα σκουπίδια?! ΟΟΟΧΙΙΙΙΙΙ!

  • geoanas
    January 19, 2015 at 8:25 pm
    Permalink

    Νίκο, αρθράκλα ! Μα που ήταν όλα αυτά και δεν τα είχα πάρει χαμπάρι ? …
    Λοιπόν, έχω επενδύσει ΠΟΛΥ χρήμα – όταν είχα 😉 – σε αυτήν την κονσόλα…έχω δυο (η μια “πειραγμένη” 😉 ) και αρκετά original που είχα πάρει από Ιαπωνία, όταν οι τιμές τότε ήταν κάπως πιο ανθρώπινες….Προσεχώς και φωτογραφικό αφιέρωμα με τα κομμάτια-καμάρια της συλογής μου….Να πούμε και για την SEGA ST-V (Titan) που διαθέτω με κάμποσες cartridges ? Πρόκειται για την arcade έκδοση της Saturn, πρόγονο του Naomi hardware.
    Να πούμε για “Radiant Silvergun” ?.. για original “Soukyugurentai Otokuyo”, για “Cotton II” ή για το επίσης original “Game Tengoku” (The Game Paradise), που το έψαχνα original γιατί σε κάποια πίστα εμφανίζονται sprites από το EXERION ??? 😉
    Μετά το NEOGEO…ότι πιο κοντά σε arcade !! Αν το NEOGEO είναι ο βασιλιάς, η SATURN είναι η αρχόντισσα !!
    Τρελλό πάθος !!

  • NiCkeD
    January 19, 2015 at 8:30 pm
    Permalink

    Χαχαχα ευχαριστώ για τα καλά λόγια Geo!

    To Saturn το αγαπω και εγώ παρόλο που δεν έχω πολλά παιχνίδια. Ασε που ψάχνω τρόπο να την modαρω την κονσόλα απεγνωσμένα! Θεωρώ μεγάλο λάθος της SEGA την ελλειπή υποστήριξη στο SATURN και φυσικά στον “λάθος” hardware σχεδιασμό του.

    Φίλε περιμένω αφιέρωμα!

  • geoanas
    January 19, 2015 at 8:45 pm
    Permalink

    …και θα το έχεις 😉 … Ξέρεις όμως !…προς στιγμήν προέχουν άλλα 😉

  • March 23, 2016 at 10:56 pm
    Permalink

    Γειά σας.ειμαι καινούργιος στο
    Sait αλλά είμαι 32 χρόνια gamer οπότε καταλαβαίνετε τα games και κυρίως τα ρετρό είναι ένα κομμάτι τις ζωής μου.θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι που έχει να κάνει με το saturn. Είναι ένα πρόβλημα που με έχει στεναχωρηση πάρα πολύ μιας και είναι ένα από τα αγαπημένα μου μηχανήματα. Λοιπόν το πρόβλημα μου έχει ως εξής:δεν μου ανάβει η κονσόλα και πολύ φοβάμαι ότι εχει θέμα το εσωτερικό τροφοδοτικό. Μήπως γνωρίζετε που μπορώ να το βρω ?

  • dR_wH0
    March 23, 2016 at 11:00 pm
    Permalink

    Φίλε retro gamer welcome 🙂

    Θα σου πρότεινα να κάνεις ενα λογαριασμό στο forum μας και να ποστάρεις στο αντίστοιχο θέμα της SEGA. Εκεί σίγουρα θα βρεθεί κάποιος να σε κατατοπίσει ή να σε βοηθήσει με το πρόβλημα σου!

    http://underground.iamretro.gr/viewforum.php?f=7

  • March 23, 2016 at 11:39 pm
    Permalink

    Μακάρι να μπορούσα να βρω ένα saturn και φυσικά τσιπαρισμενο αλλά που?τρομερό μηχάνημα.

Leave a Reply