Vectrex

H μαγεία των διανυσματικών γραφικών στο σπίτι σας !

Του : Αναστασιάδη Γιώργου, aka GeoAnas

Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε και στο fanzine : “Phoenix No 1 – Οκτώβριος 2008

Επεξεργάστηκε και εμπλουτίστηκε για online δημοσίευση στο http://www.iamretro.gr/

 

Ήταν τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν οι κύριοι John Ross και Mike Purvis , μηχανικοί της εταιρείας Western Technologies / Smith Engineering είχαν την ιδέα κατασκευής μιας παιχνιδομηχανής για το σπίτι, που θα χρησιμοποιούσε διανυσματικά γραφικά και θα τα είχε «όλα σε ένα» : οθόνη, χειριστήριο και κονσόλα. Η εταιρεία είχε πρόσφατα στοκάρει µια μεγάλη ποσότητα οθονών διανυσματικής απεικόνισης και κάποιος έπρεπε να βρει τι θα τις έκαναν.

Ο Jay Smith, σήμερα (CGE, 2007)
Jay Smith, CGE, 2007

Αμέσως το πλάνο τέθηκε υπόψη του αφεντικού Jay Smith, ο οποίος το βρήκε ιδιαιτέρως ενδιαφέρον. Το όλο σχέδιο ονομάστηκε αρχικά Mini Arcade. O Jay είχε την εμπειρία σχεδιασμού, αφού η Microvision (η πρώτη φορητή κονσόλα που χρησιμοποιούσε cartridges και παρουσιάστηκε το 1979) ήταν δικό του δημιούργημα. Το 1981 όλο το σχέδιο παρουσιάστηκε στην εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών Kenner µε σκοπό να αναλάβει αυτή την παραγωγή και διάθεση, αλλά κάποια προβλήματα και διαφωνίες (όπως το μέγεθος της οθόνης και ο σχεδιασμός του μηχανήματος ) ματαίωσαν την συνεργασία.

Microvision, 1979
Microvision, 1979

Η υλοποίηση

Αργότερα τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς το σχέδιο παρουσιάστηκε στον κύριο Greg Krakauer, πρόεδρο της εταιρείας CGE. Αυτός ενθουσιάστηκε και συμφώνησε να αναλάβει την παραγωγή µε κάποιες αλλαγές. Το μέγεθος της οθόνης άλλαξε στις 9 ίντσες, η τοποθέτηση της έγινε κάθετα µε το χειριστήριο να καταλαμβάνει τη θέση ακριβώς από κάτω, ενώ ο σχεδιασμός του μηχανήματος προσανατολίστηκε περισσότερο στην φορητότητα. Το όνομα Mini Arcade, παρέμεινε. Η παραγωγή του πρωτοτύπου ξεκίνησε αμέσως το φθινόπωρο και ανέλαβαν δράση οι Gerry Karr και John Hall για τον προγραμματισμό της rom µε κωδική ονομασία : “Executive”, ενώ ο σχεδιασμός του hardware ανατέθηκε στον John Ross. Ο στόχος ήταν να παρουσιαστεί ένα έτοιμο πρωτότυπο µε 12 παιχνίδια μέχρι τον Ιούνιο, για την καλοκαιρινή έκθεση Summer Consumer Electronics Show (SCES) στο Σικάγο.

Ένα αρχικό – πρωτότυπο - μοντέλο
Ένα αρχικό – prototype – μοντέλο

Τον Ιανουάριο του 1982, αποφασίστηκε η αλλαγή του επεξεργαστή από τον 6502 στον 6809 που ήταν ταχύτερος. Η εταιρεία ήρθε σε συνεννόηση µε την Cinematronics που έδωσε την άδεια για μεταφορά πολλών παιχνιδιών της στην κονσόλα. Ο κώδικας παραδόθηκε στους προγραμματιστές της ομάδας και αυτοί έπεσαν µε τα μούτρα στην δουλειά. Η συμφωνία περιελάμβανε ως όρο την μεταφορά παιχνιδιών από και προς πραγματικά coinops και έτσι γεννήθηκε το Cosmic Chasm , το πρώτο και μοναδικό arcade παιχνίδι που γράφτηκε πρώτα σε οικιακή κονσόλα ! Ο John Hall ανέλαβε την δημιουργία του ενσωματωμένου στην ROM παιχνιδιού Minestorm, οι Gerry Karr και Duncan Muirhead τον προγραμματισμό της ROM και ένας στρατός προγραμματιστών όπως οι Paul Newell,  John Hall,  Mark Indicator,  Bill Hawkins και Tom Sloper την ανάπτυξη παιχνιδιών.

Το Minestorm, ενσωματωμένο στην ROM. H overlay που τοποθετείται μπροστά από την οθόνη φροντίζει να χρωματίσει το σκηνικό.
Το Minestorm, ενσωματωμένο στην ROM. H overlay που τοποθετείται μπροστά από την οθόνη φροντίζει να χρωματίσει το σκηνικό.

Μέχρι τον Απρίλιο είχαν ετοιμάσει τα Scramble, MineStorm (κλώνος του Asteroids), Berzerk, Rip Off και Star Trek. Η συγγραφή των παιχνιδιών ήταν αρκετά δύσκολη γιατί δεν υπήρχε κάποια έτοιμη κονσόλα παραγωγής.

Μερικά από τα κουτιά με τις cartridges των παιχνιδιών
Μερικά από τα κουτιά με τις cartridges των παιχνιδιών

Τα περισσότερα γράφτηκαν σε πλακέτες που έτρεχαν εξομοιωτές 6806 και έστελναν την εικόνα σε παλµογράφους ! Μετά από δυο μήνες που οι πρώτες πραγματικές πλακέτες του μηχανήματος ήταν έτοιμες, η ανάπτυξη του λογισμικού πέρασε σε υπολογιστές CP/M µε δυο drives των 8’’ (ένα για το λειτουργικό σύστημα και ένα για τον κώδικα των παιχνιδιών). Για να δοθεί η αίσθηση του χρώματος στο ασπρόμαυρο monitor, χρησιμοποιήθηκαν διάφανα ζωγραφισμένα φύλλα πλαστικού που έμπαιναν μπροστά στην οθόνη. Η τεχνική είχε δοκιμαστεί µε επιτυχία στις αίθουσες των ηλεκτρονικών τη δεκαετία του ‘70 και λίγο στις αρχές του ‘80. Την καλλιτεχνική επιμέλεια ανέλαβε ο Miva Filoseta.

Τα πλαστικά φύλα (overlays) που δίνουν την ψευδαίσθηση του χρώματος στα παιχνίδια
Τα πλαστικά φύλα (overlays) που δίνουν την ψευδαίσθηση του χρώματος στα παιχνίδια

Το εξωτερικό περίβλημα της κονσόλας επιμελήθηκαν οι Walter Nakano και Colin Vowles. Μοναδικό και µε λεπτομέρειες πολύ λειτουργικές όπως το joystick που «διπλώνει» και μπαίνει μπροστά, το μηχάνημα θύμιζε πραγματικό arcade coinop. Το όνομα της κονσόλας άλλαξε αρκετές φορές μέχρι την τελική παρουσίαση, λόγω κυρίως cοpyright δικαιωμάτων. Από «Home Arcade» μετατράπηκε σε «Vectron». H CGE απέρριψε την ονομασία και συγκάλεσε συμβούλιο µε όλους τους τεχνικούς. Εκεί ο Bill Hawkins, φανατικός των ταινιών επιστημονικής φαντασίας πρότεινε το  «Vector-X» και ο Tom Sloper το συνέπτυξε σε «Vectrex», που τελικά επικράτησε.

Ο ήχος του Vectrex στηρίχτηκε στο πολύ ισχυρό για την εποχή AY-3-8912. Την μουσική των περισσοτέρων παιχνιδιών, επιμελήθηκε ο Lenny Carlson.

Η μητρική πλακέτα
Η μητρική πλακέτα

Το πρωτότυπο Vectrex τελικά παρουσιάστηκε τον Ιούνιο στην έκθεση Summer Consumer Electronics Show (SCES) στο Σικάγο, ενώ δόθηκε στην κατανάλωση τον Νοέμβριο, για να προλάβουν την αγορά των Χριστουγέννων. Η τιμή στα ράφια των καταστημάτων ήταν 199$. Το εξωτερικό κουτί ήταν φτιαγμένο από γυαλιστερό ασημί χαρτί και μέσα ο τυχερός κάτοχος μπορούσε να βρει την κονσόλα συνοδευόμενη από ένα χειριστήριο, εγχειρίδιο οδηγιών, µια κάρτα εγγραφής στο αντίστοιχο club ιδιοκτητών, καθώς και τις οδηγίες μαζί µε το διάφανο χρωματιστό πλαστικό του ενσωματωμένου στη μνήμη «Minestorm». Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πρώτες εκδόσεις του παιχνιδιού παρουσίασαν bugs. Αυτό διορθώθηκε αργότερα µε την κυκλοφορία σε cartridge του «Minestorm II» που δόθηκε δωρεάν σε όλους τους κατόχους Vectrex µε την προϋπόθεση αυτοί να είχαν επικοινωνήσει µε την εταιρεία. Το παιχνίδι ήταν αρκετά δύσκολο και το bug εµφανιζόταν μετά την 13η πίστα. Λίγοι το είχαν εντοπίσει, γι’ αυτό και το «Minestorm II» είναι σπάνιο και δυσεύρετο.

Το πρωτότυπο Vectrex στην έκθεση CES το 1982. Ναι, πραγματικά βλέπετε ένα μεταλλικό κουτί χυμού που χρησιμοποιήθηκε για θωράκιση (!).
Το πρωτότυπο Vectrex στην έκθεση CES το 1982. Ναι, πραγματικά βλέπετε ένα μεταλλικό κουτί χυμού που χρησιμοποιήθηκε για θωράκιση (!).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • CPU : Motorolla 68A09 @ 1.6 MHz (Με εξωτερικό κρύσταλλο στα 6 MHz)
  • RAM : 1KB (δυο 4-bit 2114 chips)
  • ROM : 8 kB (ένα 8-bit 2363 chip)
  • Media : Cartridges μέχρι 64 KB (2 X 32 KB). Τα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν έχουν χωρητικότητα 4 ΚΒ – 8 ΚΒ.
  • Ήχος : AY-3-8912
  • Ηχείο : Ενσωματωμένο 3″
  • Οθόνη : Ενσωματωμένη SAMSUNG ασπρόμαυρη, διανυσματικής απεικόνισης, 9 Χ 11 ιντσών (διαγώνιο 240 mm)

 

Η εξαγορά

Η εταιρεία Milton Bradley (ΜΒ) είχε κάνει το ντεμπούτο της στην αγορά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αρκετά νωρίς, µε την φορητή κονσόλα MicroVision το 1979. Έψαχνε για κάτι επαναστατικό και το βρήκε στο Vectrex. Το αποτέλεσμα ήταν να εξαγοράσει την CGE τον Μάρτιο του 1983 και ανέλαβε την διανομή του στην Ευρωπαϊκή αγορά το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου.

Ταυτόχρονα συμφώνησε µε την εταιρεία Bandai για την διανομή του Vectrex στην Ιαπωνία µε την ονομασία «Computer Vision Kousokusen»,  που μεταφράζεται στα Αγγλικά ως Light Speed Ship.

vectrex4

Bandai Vectrex
Bandai Vectrex

 

Τα περιφερειακά

Τον Ιούνιο του 1983, στην έκθεση SCES στο Chicago, παρουσιάστηκε ένα πρωτότυπο µε έγχρωμη οθόνη και δόθηκαν στη δημοσιότητα σχέδια για διάφορα πρόσθετα όπως ένα περιφερειακό για την μετατροπή του Vectrex σε πραγματικό οικιακό υπολογιστή. Το τελευταίο θα περιλάμβανε ένα πληκτρολόγιο 65 πλήκτρων, 16Κ μνήμη RAM, ΒASIC ενσωματωμένη στην ROM και σύνδεση µε κασετόφωνο.

 

Αριστερα - Το πρωτότυπο, έγχρωμο Vectrex που ποτέ δεν μπήκε στην γραμμή παραγωγής, Δεξιά Το «εξωτικό» add-on που θα μετέτρεπε το Vectrex σε home computer
Αριστερα – Το πρωτότυπο, έγχρωμο Vectrex που ποτέ δεν μπήκε στην γραμμή παραγωγής. Δεξιά Το «εξωτικό» add-on που θα μετέτρεπε το Vectrex σε home computer

Τα μόνα περιφερειακά που βγήκαν στην αγορά, στις αρχές του 1984, ήταν το lightpen και το 3D Imager.

To lightpen κυκλοφόρησε στο εμπόριο μαζί µε µια cartridge ενός προγράμματος σχεδίασης,  του ArtMaster από τον RichardMoszkowski. Αργότερα στη λίστα των προγραμμάτων που το υποστήριζαν προστέθηκαν τα : Animaction (πρόγραμμα δημιουργίας κινούμενων σχεδίων µε 2Κ RΑΜ ενσωματωμένα στην cartridge) και το Melody Master (πρόγραμμα μουσικής) του Ronald J. Logsdon. Υπάρχουν μαρτυρίες για δυο ακόμη προγράμματα που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ τα Mail Plane και Engine Analyzer.

To Mail Plane
To Mail Plane

Το MailPlane εντοπίστηκε πρόσφατα και αγοράστηκε με χρήματα που συγκεντρώθηκαν από μέλη της Vectrex σκηνής ενώ ο κώδικας του δόθηκε στο ευρύ κοινό.

Το πίσω μέρος της συσκευασίας του Lightpen
Το πίσω μέρος της συσκευασίας του Lightpen

 

To lightpen στο κουτί του
To lightpen στο κουτί του

 

To 3D Imager ήταν µια ιδιόρρυθμη και φουτουριστική κατασκευή που φορούσε ο παίκτης σαν κράνος στο κεφάλι και σκοπό είχε να δώσει µια τρισδιάστατη ψευδαίσθηση στα παιχνίδια που το υποστήριζαν. Η τεχνική ήταν να απομονώσει το κάθε µάτι ξεχωριστά µε τη βοήθεια χρωματιστών τροχών που γύριζαν µε µια ορισμένη ταχύτητα. Ο συγχρονισμός της ταχύτητας κίνησης του κάθε τροχού µε τα γραφικά του παιχνιδιού έδιναν την αίσθηση του βάθους. Το περιφερειακό περιλάμβανε και µια έκδοση του Minestorm σε 3D, το καλύτερο από πολλούς παιχνίδι που κάνει χρήση της 3D απεικόνισης. Αργότερα κυκλοφόρησαν και άλλα παιχνίδια όπως τα Crazy Coaster και Narrow Escape ενώ το Pole Position 3D µόνο ως πρωτότυπο.

3d Imager
3d Imager

Τα δύο αυτά περιφερειακά επειδή κυκλοφόρησαν προς το τέλος της ζωής του μηχανήµατος σε πολύ περιορισμένο αριθμό, έχουν τεράστια συλλεκτική αξία, είναι σπανιότατα και μπορούμε να τα βρούμε στο Ebay σε πολύ υψηλές τιμές .

To 3D Imager με το Crazy Coaster
To 3D Imager με το Crazy Coaster
Τα 3D cartridges : 3D Minestorm,3D Narrow Escape,3D Crazy Coaster και τέλος το νεώτερο (συλεκτικότατο) homebrew game του Geo Fury, 3D Sector-X
Τα 3D cartridges : 3D Minestorm,3D Narrow Escape,3D Crazy Coaster και τέλος το νεώτερο (συλεκτικότατο) homebrew game του Geo Fury, 3D Sector-X

 

Το χρονικό του θανάτου

Το τέλος της παραγωγής του Vectrex ήρθε κάπου στο τέλος του 1984 λόγω των ζημιών που εμφάνισε η εταιρεία ΜΒ, κάπου στα 18,7 εκατομμύρια δολάρια. Η δραματική μείωση της τιμής του σε 150$ και μετά σε 100$, δεν στάθηκε ικανή να σώσει την κατάσταση. Το 1984 η ΜΒ έκλεισε οριστικά την CGE και γύρω στον Μάρτιο σταμάτησε η παραγωγή και διάθεση του στην Ευρώπη. Τον Μάιο της ίδιας χρονιάς η Hasbro αγόρασε την ΜΒ. Ένα μεγάλο μέρος του στοκ τροποποιήθηκε και ξαναεμφανίστηκε ως μηχανές μέτρησης στρες (!), που λειτουργούσαν µε κέρματα από την Roy Abel & Associates Inc. To 1988 υπήρξε µια ελπίδα επανακυκλοφορίας του Vectrex ως φορητή παιχνιδομηχανή αλλά έσβησε µε την εμφάνιση του Atari Lynx και του Gameboy το 1989.

 

Το μέλλον

To Vectrex είναι ένα μαγικό μηχάνημα! Είναι ερωτεύσιµο µε την πρώτη ματιά ! Τούτος είναι ο βασικός λόγος του σκληρού πυρήνα θαυμαστών και προγραμματιστών που το κρατάν ζωντανό μέχρι τις μέρες µας. Έχουν κατασκευαστεί καινούργια περιφερειακά και έχουν προγραμματιστεί αρκετά παιχνίδια, ορισμένα από τα οποία εξωθούν τις δυνατότητες του στα άκρα. Η ανάπτυξη κώδικα γνωρίζει μεγάλη άνθιση και το μέλλον είναι λαμπρό. Όλα ξεκίνησαν στα μέσα του 1990 όταν ο «πατέρας» Jay Smith αποφάσισε την ελεύθερη διανομή του κώδικα των παιχνιδιών του Vectrex, για µη εμπορικούς σκοπούς.

Το 1996 ο ταλαντούχος John Dondzila µας δίνει το Vector Vaders. Ακολουθούν πλήθος τίτλων µε ορόσημα τα : YASI (Yet Another Space Invaders) του Alex Herbert µε εκπληκτική πλοκή και υποστήριξη VecVoice (ηλεκτρονικού συνθέτη φωνής από τον Ritchard Hutchinson),  Debris (Raster γραφικά σε Vector monitor !) από την Revival StudiosSpace Frenzy από τον John Dondzila, τα δυο «διαμάντια» Vectrexians και Vector Pilot, του Kristof Tuts, που απογειώνουν τις δυνατότητες του Vectrex, τις άψογες μεταφορές War of the Worlds και Sundance (της Cinematronics) μεταξύ ενός μπουκέτου εκπληκτικών παιχνιδιών, του πιο ενεργού προγραμματιστή και συμπατριώτη μας, του George Pelonis (Geo Fury) κ.α.

Μια πλήρη λίστα μπορείτε να βρείτε εδώ : http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vectrex_games

Πολλά από τα παραπάνω έχουν κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων µε ειδικά κουτιά, εξώφυλλα κλπ.

Σε αναμονή είναι και το περίφημο VexOS που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα λειτουργικό σύστημα και γλώσσα BASIC in cartridge για τον Vectrex. Η διάθεση του θα γίνει από τον Martijn Wenting (Revival Studios).

Από πλευράς hardware έχουμε πολυάριθμες multicartridges (µε ή χωρίς dip switches), καινούργια lightpens, 3D imagers αλλά και χειριστήρια ή μετατροπές χειριστηρίων από άλλες κονσόλες (π.χ. Playstation) μέχρι και interface για πληκτρολόγιο (!).

Ξεχωρίζουν η Flash Cartridge , το VecMulti και το VecVoxX του Richard Hutchinson / Madtronix

Με το πρώτο μπορείτε να μεταφέρετε οποιαδήποτε free rom από το internet στον Vectrex (χωράει μέχρι 31 roms και η νεώτερη έκδοση έχει σύνδεση usb), ενώ ο ρόλος του VecVoxX είναι η προσθήκη φωνής στα προγράμματα σας ! To Vec Multi δέχεται μια micro sd κάρτα με άπειρα παιχνίδια και προγράμματα και τρέχει σχεδόν τα πάντα (πλην από  ‘κανα – δυο demos που χρησιμοποιούν memory banks)

Σπάνιο και πανάκριβο : Mr. BOSTON Clean Sweep
Σπάνιο και πανάκριβο : Mr. BOSTON Clean Sweep
Minestorm II cartridge.. λίγοι οι τυχεροί ιδιοκτήτες.
Minestorm II cartridge.. λίγοι οι τυχεροί ιδιοκτήτες.
Ακόμα ένα σπανιότατο homebrew game, το VeCaves
Ακόμα ένα σπανιότατο homebrew game, το VeCaves

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Για τους μη έχοντες και κατέχοντες ιδού και μερικοί emulators :

Αν βέβαια ψάχνεστε και θέλετε να τα δείτε όλα, εδώ μπορείτε να βρείτε συγκεντρωτικά όλους τους εξομοιωτές: http://www.zophar.net/vectrex.html

Σημερινή Τιμή : Ανάλογα την κατάσταση μπορεί να φτάσει και στα 200€+

Βρείτε ένα στο :

ebay-icon

geoanas

geoanas

I am an avid collector of retro hardware. I collect anything retro ... from calculators, to real arcade boards and home computers. Being a tech/craftsman (self taught by experience), I like tinkering with electronics. I believe that hardware engineering is a kind of an art form. I don't want to miss any chance to grab my trusty screwdriver and my precious soldering iron just to repair, improve or spice up with a ‘mod-flavor’ almost anything. I was familiar with retro scene world when...wasn’t retro at all (!)...

20 thoughts on “Vectrex

  • dR_wH0
    February 2, 2014 at 4:26 pm
    Permalink

    Ουφ. Άντε πάλι να ξοδέψουμε τα τελευταία cents στο ebay για να βρούμε και εμείς ένα! Άψογο το review!!!

    • geoanas
      February 2, 2014 at 5:33 pm
      Permalink

      Να ‘σαι καλά Δρ. ! Η βοήθεια σου με οδηγεί στον κόσμο της γνώσης ! 🙂

      Ξέρεις ότι είμαι τελείως τρελός και φανατισμένος με τον Vectrex, έτσι δεν είναι ? 😉

  • nkary
    February 2, 2014 at 5:05 pm
    Permalink

    Η σχεδίαση του πρωτότυπου και το όνομα του ήταν πολύ χάλια. Ευτυχώς τα αλλάξανε. Το κουτί χυμού ασχολίαστο. Δεν είχαν χρήματα φαίνεται. Μεγάλη εντύπωση μου προκαλεί το 3D Imager εν έτη 1984.

  • February 3, 2014 at 10:43 am
    Permalink

    Ενα ΑΨΟΓΟ! άρθρο για ένα ΑΨΟΓΟ! μηχάνημα απο τον ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ρετρο-δεινόσαυρο Geoana!!
    Απλά respect… τίποτε άλλο!….

    • geoanas
      February 3, 2014 at 5:52 pm
      Permalink

      Ευχαριστώ Alex ! Χαίρομαι που σου άρεσε….το μηχάνημα (!)…ααα..και το άρθρο, καλό είναι ! LOL ! 🙂 😉

  • fotis_kfor
    February 4, 2014 at 9:16 pm
    Permalink

    Ξεχωριστό και πολύ ιδιαίτερο “μηχανάκι”!!!

    Πολύ ωραίο το άρθρο Γιώργο, δεν έχεις άδικο που γουστάρεις τρελά το συγκεκριμένο!

  • geoanas
    February 5, 2014 at 6:07 am
    Permalink

    Ευχαριστώ Φώτη ! Είναι πάθος, γιατί να το κρύψω άλλωστε ? 😉

  • turrican
    February 5, 2014 at 6:34 pm
    Permalink

    Το σεβασμό μου στον μέγιστο geoanas! Πήρα σήμερα ένα ποτήρι και κάθισα να σε διαβάσω και να ευχαριστηθώ! Ομολογώ ότι αν και είχα ήξερα οπτικά αυτό το μηχάνημα παρόλα αυτά δε γνώριζα την τρέλα που επικρατεί με αυτό! Διαβάζοντας πόνεσα με τη τραγική ιστορία του και κατάλαβα γιατί αποτελεί ιερό Γκράαλ για τους συλλέκτες! Συγχαρητήρια και πάλι!

  • February 7, 2014 at 11:31 pm
    Permalink

    Kαταπληκτική παρουσίαση Γιώργο του πανέμορφου Vectrex!!! Χαρά σε αυτόν που το έχει στην συλλογή του.Πάντως το χάρηκα και εγώ λιγουλάκι με τον DAT στο lab του.

  • geoanas
    February 7, 2014 at 11:37 pm
    Permalink

    Ευχαριστώ John ! Ώστε εκεί κρύβει ο DAT τον θησαυρό του , εεε !!

  • turrican
    May 23, 2014 at 6:23 pm
    Permalink

    Ξαναγράφω έχοντας πλέον προσωπική άποψη αφού είδα ζωντανό το μηχάνημα στο σπίτι του Geo!!!
    Αδυνατώ να ξεχάσω την εμπειρία!!!
    Η μεταλλική λάμψη βρίσκει τον ορισμό της σε αυτή την αινιγματική διάταξη! Τίποτα πιο εντυπωσιακό απο ένα Vectrex! Αν το δεις μια φορά θα το θυμάσαι πάντα….

    • geoanas
      October 2, 2014 at 10:39 am
      Permalink

      Εσύ Turri είσαι ένας από τους τυχερούς που είδε live την beta version, του επερχόμενου Vector Patrol από τον χαρισματικό φίλο μου Kristof Tuts.
      Έχεις απόλυτο δίκιο….”Αν το δεις μια φορά θα το θυμάσαι για πάντα !”

  • glaros
    October 2, 2014 at 12:49 am
    Permalink

    Vectrex…Virtual Boy…3Ds…μοναδικά,λατρεμένα συστήματα.
    Όταν το πρωτοείδα…απλά μαγευτικά.
    Ασχολήθηκα με την ηλεκτροτεχνία για το LightPen,έχω το Vectrex κάθε μέρα δίπλα μου,αν δεν παίξεις το original…τυφλα να έχουν τα High-Tech μηχανήματα

    • geoanas
      October 2, 2014 at 10:37 am
      Permalink

      Έτσι είναι, το Vectrex είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή παιχνιδοκονσόλα…..

  • Pingback: INTRODUCING MARTIJN WENTING | iamretro

Leave a Reply