Λίγα λόγια για την εταιρεία….
Η Alpha Denshi ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1980 στην Ageo, Saitama της Ιαπωνίας. Ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον τομέα του ήχου και των τηλεπικοινωνιών. Οι πρώτες της παραγωγές στον τομέα της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, ήρθαν με δυο τίτλους τους Dorachan και Shogi. To πρώτο ανακλήθηκε σύντομα λόγω ελλείψεως άδειας χρήσης του χαρακτήρα Doraemon. Παρά τις αντιξοότητες η εταιρεία συνέχισε να δημιουργεί και να διαθέτει arcade τίτλους με αρκετές μεγάλες επιτυχίες όπως το Crush Roller (Make Trax), Exciting Soccer I και II, Jump Bug, Champion Baseball I και II σε συνεργασία με την SEGA.
Γύρω στο 1990 – 1991 μετονομάστηκε σε ADK και ο κύριος ρόλος και σκοπός της ήταν η κατασκευή του βασικού hardware NEOGEO αλλά και η υποστήριξη του με τίτλους. Η συνεργασία αυτή με την SNK, την οδήγησε σε άνθηση και απέδωσε καρπούς. Το Magician Lord αποτέλεσε αργότερα το επίσημο συνοδευτικό παιχνίδι με την αγορά κάθε AES NEOGEO κονσόλας.
Τα παιχνίδια που δημιούργησε και διένειμε για το NEOGEO ήταν συνολικά 19
- Magician Lord (1990, SNK)
- Ninja Combat (1990, SNK)
- Sun Shine / Block Paradise (1990, δεν εκδόθηκε)
- Blue’s Journey / Raguy (1991, SNK)
- Thrash Rally (1991, SNK, Rally Chase on NGCD)
- Crossed Swords (1991, SNK)
- Fun Fun Bros. (1991, δεν εκδόθηκε)
- Mystic Wand (1991, δεν εκδόθηκε)
- Ninja Commando (1992, SNK)
- World Heroes (1992, με την υποστήριξη της SNK)
- World Heroes 2 (1993, με την υποστήριξη της SNK)
- Aggressors of Dark Kombat (1994, SNK)
- World Heroes 2 Jet (1994, SNK)
- Shōgi no Tatsujin: Master of Syougi (1995, SNK)
- World Heroes Perfect (1995, SNK)
- Ninja Master’s: Haō Ninpō Chō (1996, SNK)
- Over Top (1996)
- Twinkle Star Sprites (1996, SNK)
- Dance RhythMIX (2002, δεν εκδόθηκε)
Επίσης εκδόθηκαν και 3 τίτλοι για την κονσόλα NEOGEO CD (Crossed Swords II, ADK World και Zin Trick, 1995) όπως και 1 τίτλος για το HYPER NEOGEO 64 το Hyper Beast Busters: Second Nightmare, 1998 σε συνεργασία με την SNK.
Παρά την επιτυχημένη πορεία της, η ADK αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα πριν η κρίση χτυπήσει την πόρτα της μεγάλης της συνεργάτιδας SNK. Το 2000 εκδίδει τον τελευταίο της τίτλο με την ονομασία Dynamite Slugger για χρήση και διανομή σε φορητές συσκευές στην Ιαπωνία. Η επίσημη χρεωκοπία έγινε το 2003, χρονιά ίδρυσης της SNK Playmore η οποία και την εξαγοράζει, αναλαμβάνοντας τα πνευματικά δικαιώματα και εκμετάλλευση όλων των τίτλων της ADK.
Περιγραφή του αγώνα … εχμμμ, του παιχνιδιού 😉 …
Το “Exciting Soccer” κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1983 στην Ιαπωνία. Μετά από 1 χρόνο, βγήκε και η “λαθραία” (bootleg), παράνομη κόπια που διέφερε από το γνήσιο στα εξής σημεία :
– Στη αρχική οθόνη και στην επιλογή χώρας, η Ιταλία αντικαταστάθηκε από τη Ιαπωνία.
– Στον τίτλο εμφανίζονται τα ” planned by Shinzi ” και ” programmed by Kazutomi “.
– Η μουσική επένδυση είναι διαφορετική.
Το παιχνίδι αποτελείται από μια συστοιχία τριών πλακετών (κάντε κλικ πάνω στις φωτογραφίες για μεγένθυνση) :
(1) Ήχος – Sound pcb
(2) Κύρια Μονάδα Επεξεργασίας – CPU board
(3) Μονάδα γραφικών και απεικόνισης – Display PCB
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Επεξεργαστές : Zilog Z80 (@ 4 Mhz), Zilog Z80 (@ 4.123456 Mhz), ALPHA-8301 (@ 500 Khz).
Sound Chips : (2x) General Instrument AY8910 (@ 1.5 Mhz), (2x) DAC.
Παίκτες : Μέχρι 2.
Έλεγχος: Joystick 8 κατευθύνσεων.
Κουμπιά: 2
Η πλακέτα δεν ακολουθεί το πρότυπο JAMMA και για να την τοποθετήσετε μέσα σε μια JAMMA standard καμπίνα, θα χρειαστείτε έναν adapter. Για να τον κατασκευάσετε συμβουλευτείτε τον ακόλουθο πίνακα :
Ο χρόνος διάρκειας κάθε ημιχρόνου, ο βαθμός δυσκολίας και άλλες παράμετροι καθορίζονται από τους μικροδιακόπτες (dip switches) της πλακέτας.
Οι ρυθμίσεις είναι (+=ON, -=OFF) :
Dip switch settings
-----------------------------------------------------------
1 2 3 4 5 6 7 8
-----------------------------------------------------------
Coins - - 1Coin/1Play
+ - 2Coin/1Play
- + 1Coin/2Play
+ + 1Coin/3Play
Demo Sound - On
+ Off
Type - Table
+ Upright
-
+
Time - - 3'
+ - 4'
- + 6'
+ + 2'
Always Off - Always Off
Πρόκειται για ένα από τα πρώτα, αν όχι το πρώτο ηλεκτρονικό ποδοσφαιράκι που υπακούει στους κανόνες του πραγματικού αθλήματος. Έχουμε κόρνερ,out,offside ακόμα και πέναλτι σε περίπτωση ισοφάρισης του σκορ… και όλα αυτά υπό την επιβλητική φωνή του αμείλικτου και ακριβοδίκαιου διαιτητή.
Χρησιμοποιούνται samples πραγματικής φωνής και ηχητικών εφέ (πανηγυρισμοί, σφυρίγματα) που απογειώνουν την ρεαλιστικότητα στα ύψη…φανταστείτε όλα αυτά στις αρχές του 1983 !! Η μουσική που ακούγεται είναι το πασίγνωστο Tequila, ενώ κατά την έναρξη ακούγονται και οι Εθνικοί ύμνοι των χωρών που συμμετέχουν.
Το παιχνίδι όσο απλοικό και να φαίνεται με τα σημερινά δεδομένα, είναι πολύ εθιστικό. Στον δρόμο για την “κούπα” η δυσκολία είναι ρυθμιζόμενη και το ενδιαφέρον του παίκτη διατηρείται αμείωτο έως την κατάκτηση του “τιμημένου”.
Δοκιμάστε το στο MAME και ίσως κολλήσετε για αρκετό καιρό …
9 Responses
…και ολίγον video, μετά το recap …
https://www.youtube.com/watch?v=JKKWMi3EG_g
😉
Χίλια μπράβο Γιώργο! πολύ ομορφο και το τεχνικό review!απλά respect για το όλο project!!!
(Πράγματι θα βρω τη mame rom και θα το λιώσω!)
Ευχαριστώ ! Αν και με την πρώτη ματιά, δείχνει ξεπερασμένο…για εμάς τους ρετράδες (!) είναι πειρασμός 😉
Πολύ ωραίο το άρθρο σου Γιώργο και το video. Το παιχνίδι δεν το ξέρω. Παρά είναι ρετρό για μένα 😉
Merci mon ami !
Ναι όντως το παιχνίδι είναι πολύ παλιό, εγώ το πέτυχα στα “ηλεκτρονικά” όταν … ήμουν να δεις…..40 χρονών τότε ! Χα!Χα!Χα!Χα! 😉
Μπράβο και από εδώ Γιώργο! Φοβερή και σχολαστική δουλειά όπως πάντα με πολύ λεπτομέρεια! 🙂
Η ικανοποίηση στο τέλος φαντάζομαι θα είναι όλα τα λεφτά!!! 🙂
Να ‘σαι καλά Φώτη ! Πράγματι όπως τα λες…. 😉
Μπράβο και απο εμένα – χίλια συγγνώμη που καθυστέρησα να το βγάλω στην κεντρική, είμαι απλώς ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΣ 😉
Δεν πειράζει βρε dr ! Σου δίνω άφεση αμαρτιών και παίρνω πίσω τις κατάρες και τα voodoo που σου έριξα ! LOL ! ;-D