- Joined
- Oct 15, 2012
- Messages
- 86
Πριν λίγες ημέρες ξεκινήσαμε ένα project με τον φίλο Δημήτρη (VincentGR), να εκμεταλευτούμε την συμβατότητα που παρέχει το λειτουργικό σύστημα CP/M ανα τις πλατφόρμες Ζ80 προκειμένου να μεταφέρουμε παιχνίδια του CP/M απο άλλους υπολογιστές στον Amstrad CPC 6128.
Το εγχείρημα στεφθηκε με επιτυχία αφού ακολουθήθηκαν όλοι οι κανόνες περι Headerless ASCII αρχείων στο CPM του AMSTRAD.
Στην συνέχεια θα περιγραψω βήμα-βημα σαν "τυφλοσούρτη" χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες για το πως μεταφέραμε το παιχνίδι LADDER του Kaypro να το φορτώσουμε στο CP/M του 6128.
Σημαντική σημείωση : Η Amstrad δίνει 2 εκδόσεις του CP/M:
1) 1η δισκέτα/Α' πλευρά το CP/M Plus (3.0)
2) 2η δισκέτα/Β' πλευρά το CP/M 2.2 (για συμβατότητα με παλαιότερα συστήματα Ζ80 αλλά και με τον Commodore 128).
Τα εργαλεία που θα χρειαστούμε είναι τα εξής :
1) Winape (ή κάποιος άλλος emulator)
2) CPCDiskXP
3) 4 images Amstrad CP/M Disk
4) Ladder
Ξεκινάμε λοιπόν φορτώνοντας το CP/M Plus στο Winape με |cpm
στη συνέχεια τρέχουμε το utility Disckit3 (βρίσκεται στην ίδια πλευρά με το CPM)
απο το μενού του emulator εισάγουμε νέα δισκέτα στο drive B: "New blank disk" την οποία ονομάζουμε ams_ladder_empty.dsk (προσοχή! δίνουμε επιλογή dsk)
την φορμάρουμε με VENDOR FORMAT για να εξασφαλίσουμε την συμβατότητα με τ'αλλα συστήματα (Η επιλογές σ'αυτο το σημείο γίνονται ΜΟΝΟ με το numeric pad του πληκτρολογίου)
επιλεγουμε drive b: και μόλις τελειώσει, πάλι απο το menu του Winape επιλέγουμε "Remove disk"
Ανοίγουμε το πρόγραμμα CPCDiskXP και μόλις εμφανιστεί η δισκέτα επιλέγουμε DSK Editor.
Απο εκεί με "Open" ανοίγουμε την δισκέτα ams_ladder_empty.dsk που είχαμε φτιάξει
..στο πλαίσιο δίπλα επιλέγουμε "add files" για να εισάγουμε όλα τα αρχεία που υπάρχουν στο zip file ladder_kaypro.zip (εφόσον το ξεζιπάρουμε πρώτα κάπου)
ΠΡΟΣΟΧΗ στην ακόλουθη διαδικασία! τα αρχεία πρεπει να εισαχθούν χωρίς Header (Headerless) και σαν ASCII ! οπότε στην ερώτηση αν θέλουμε AMSDOS Header απαντάμε ΝΟ και στην συνέχεια ΟΚ για να το εισάγει σαν ASCII.
και τέλος πατάμε "SAVE" το αποθηκέυουμε με το ίδιο όνομα ή διαφορετικό.
Η συνέχεια επι της οθόνης.... ή μάλλον καλύτερα στον VincentGR!!
Το εγχείρημα στεφθηκε με επιτυχία αφού ακολουθήθηκαν όλοι οι κανόνες περι Headerless ASCII αρχείων στο CPM του AMSTRAD.
Στην συνέχεια θα περιγραψω βήμα-βημα σαν "τυφλοσούρτη" χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες για το πως μεταφέραμε το παιχνίδι LADDER του Kaypro να το φορτώσουμε στο CP/M του 6128.
Σημαντική σημείωση : Η Amstrad δίνει 2 εκδόσεις του CP/M:
1) 1η δισκέτα/Α' πλευρά το CP/M Plus (3.0)
2) 2η δισκέτα/Β' πλευρά το CP/M 2.2 (για συμβατότητα με παλαιότερα συστήματα Ζ80 αλλά και με τον Commodore 128).
Τα εργαλεία που θα χρειαστούμε είναι τα εξής :
1) Winape (ή κάποιος άλλος emulator)
2) CPCDiskXP
3) 4 images Amstrad CP/M Disk
4) Ladder
Ξεκινάμε λοιπόν φορτώνοντας το CP/M Plus στο Winape με |cpm
στη συνέχεια τρέχουμε το utility Disckit3 (βρίσκεται στην ίδια πλευρά με το CPM)
απο το μενού του emulator εισάγουμε νέα δισκέτα στο drive B: "New blank disk" την οποία ονομάζουμε ams_ladder_empty.dsk (προσοχή! δίνουμε επιλογή dsk)
την φορμάρουμε με VENDOR FORMAT για να εξασφαλίσουμε την συμβατότητα με τ'αλλα συστήματα (Η επιλογές σ'αυτο το σημείο γίνονται ΜΟΝΟ με το numeric pad του πληκτρολογίου)
επιλεγουμε drive b: και μόλις τελειώσει, πάλι απο το menu του Winape επιλέγουμε "Remove disk"
Ανοίγουμε το πρόγραμμα CPCDiskXP και μόλις εμφανιστεί η δισκέτα επιλέγουμε DSK Editor.
Απο εκεί με "Open" ανοίγουμε την δισκέτα ams_ladder_empty.dsk που είχαμε φτιάξει
..στο πλαίσιο δίπλα επιλέγουμε "add files" για να εισάγουμε όλα τα αρχεία που υπάρχουν στο zip file ladder_kaypro.zip (εφόσον το ξεζιπάρουμε πρώτα κάπου)
ΠΡΟΣΟΧΗ στην ακόλουθη διαδικασία! τα αρχεία πρεπει να εισαχθούν χωρίς Header (Headerless) και σαν ASCII ! οπότε στην ερώτηση αν θέλουμε AMSDOS Header απαντάμε ΝΟ και στην συνέχεια ΟΚ για να το εισάγει σαν ASCII.
και τέλος πατάμε "SAVE" το αποθηκέυουμε με το ίδιο όνομα ή διαφορετικό.
Η συνέχεια επι της οθόνης.... ή μάλλον καλύτερα στον VincentGR!!