- Joined
- Nov 10, 2019
- Messages
- 395
308. John Anderson's Rally Speedway (1983) Developer: John Anderson Publisher: Adventure International Platform: Atari 8-bit, C64
Μετά τα τρία παιχνίδια που έγραψε για τον Apple II το πέρασμα στους Atari ήταν μια φυσική συνέχεια για τον John Anderson. O υπολογιστής ήταν φτιαγμένος για παιχνίδια και ήταν κερδοφόρος για την Adventure International. Εκτός από τον Atari 800 αγόρασε και ένα interface που του επέτρεπε να έχει πρόσβαση σε ένα double-sided disk drive από την παράλληλη θύρα που ήταν πολύ γρηγορότερο από αυτό της Atari που συνδεόταν από την σειριακή. Γνώριζε 6502 Assembly από τον Apple ενώ τα μυστικά των custom chips του Atari τα έμαθε τόσο από το manual όσο και από τους συνεργάτες του στην Adventure International, όπως τον Russ Wetmore. Στον υπολογιστή έγραψε δύο παιχνίδια: μια μεταφορά του παιχνιδιού του William Muk για τον TRS-80 Arex όπου βελτίωσε τα γραφικά και προσέθεσε μουσική και ένα δικό του παιχνίδι το Rally Speedway.
H ιδέα για το παιχνίδι δεν ήταν ορίτζιναλ και του ήρθε από το Auto Racing που έπαιζα παθιασμένα μαζί με ένα φίλο στο Intellivision. Πήρε το παιχνίδι που αγαπούσε και προσπάθησε να του προσθέσει eye candy. Παράδειγμα ο πιλότος που βγαίνει από το μονοθέσιο όταν τρακάρετε και σας χαιρετάει για να δείξει ότι είναι καλά ή αν τρέχατε με μεγάλη ταχύτητα βγαίνει φλεγόμενος και κυλιέται για να τις σβήσει. Τα backgrounds τα έφτιαξε με character set graphics που ήταν και το πιο δύσκολο μέρος της ανάπτυξης. Σχεδίασε τετράγωνα κομμάτια γης με character sets και τα συνδύασε για να φτιάξει την πίστα. Τα ηχητικά εφέ ήταν πολύ εύκολη υπόθεση χάριν στο POKEY. Το trax construction set (κάτι πρωτόγνωρο για racing game) ήταν ιδέα του συνάδελφου και φίλου Paul Shaffer αφού κάθονταν και συζητούσαν τι θα ήταν διασκεδαστικό να προστεθεί. Το playtesting γινόταν από τους υπόλοιπους συναδέλφους στο γραφείο αφού όλοι έπαιζαν τα παιχνίδια των άλλων.
Το πρόβλημα για το πως θα χωρέσει το παιχνίδι στα 16k του ψartridge του το έλυσε ένας άλλος προγραμματιστής της εταιρίας, ο Sparky Starks. Τον συνάντησε μια μέρα που είχε κατέβει στο Fort Myers και ο Sparky του εξήγησε το Huffman compression καθώς έπιναν μπύρες. Όταν γύρισε πίσω στο γραφείο το εφάρμοσε και δούλεψε. Πολλά χρόνια αργότερα όταν υπήρχε το internet ο John έψαξε για το Huffman compression και τα papers που διάβασε από καθηγητές ήταν τελείως ακατανόητα. Η εξήγηση του Sparky πάνω στην μπύρα ήταν πολύ πιο κατανοητή.
Το παιχνίδι John Anderson’s Rally Speedway το ονόμασε έτσι εμπνευσμένος από την αγαπημένη του ταινία John Carpenter’s The Thing που είχε δει άπειρες φορές. Στον Scott Adams δεν άρεσε που φαινόταν το όνομα του δημιουργού στον τίτλο αλλά ο John επέμενε και ο Scott το δέχτηκε. Το παιχνίδι πούλησε αρκετά ώστε ο John να έχει μια άνετη ζωή και ένα καλό εισόδημα χωρίς όμως να τον κάνει εύπορο. Η πειρατεία των παιχνιδιών του ποτέ δεν τον πείραξε αφού και ο ίδιος ήταν πειρατής. Δεν είχε μπει στο game design για τα λεφτά αλλά για την διασκέδαση.
Όταν ήρθε το κραχ και πια δεν έβγαινε το μεροκάματο ο John και ο Scott συμφώνησαν να χωρίσουν οι δρόμοι τους. Αλλά ο John κράτησε τις καλύτερες αναμνήσεις από την περίοδο, τόσο από το αφεντικό του, όσο και από το πολύ φιλικό περιβάλλον της εταιρίας. Με τον Paul Shaffer έμειναν φίλοι και μετά το τέλος της Adventure International, ενώ με τον Russ Wetmore συνεργάστηκαν λίγο αργότερα όταν ο John μετέφερε ένα επεξεργαστή κειμένου του Russ για τον Atari στον IBM PCjr. To τελευταίο του...παιχνίδι ήταν πολύ πιο high tech. . Ένας simulator του τανκς M1 Abrams για λογαριασμό μια εταιρίας στρατιωτικών προσομοιωτών που έτρεχε σε IBM R/6000 με την χρήση του Evans & Sutherland ESIG 2000 για τα real time 3d γραφικά (με texture mapping και antialiasing εν έτει 1985) η δημιουργία των οποίων γινόταν σε SGI Iris workstations.
Ποια έκδοση να παίξετε: Ο John Anderson προτιμούσε τον Atari από τον C64 κάτι που φαίνεται και στο Rally Speedway που έχει καλύτερα γραφικά στον πρώτο. Παρότι η έκδοση για C64 έχει 6 πίστες ενώ ο Atari μόλις δύο με τον track editor οι φαν του παιχνιδιού έχουν φτιάξει και άλλες οπότε η διαφορά εξισορροπείται.
Μετά τα τρία παιχνίδια που έγραψε για τον Apple II το πέρασμα στους Atari ήταν μια φυσική συνέχεια για τον John Anderson. O υπολογιστής ήταν φτιαγμένος για παιχνίδια και ήταν κερδοφόρος για την Adventure International. Εκτός από τον Atari 800 αγόρασε και ένα interface που του επέτρεπε να έχει πρόσβαση σε ένα double-sided disk drive από την παράλληλη θύρα που ήταν πολύ γρηγορότερο από αυτό της Atari που συνδεόταν από την σειριακή. Γνώριζε 6502 Assembly από τον Apple ενώ τα μυστικά των custom chips του Atari τα έμαθε τόσο από το manual όσο και από τους συνεργάτες του στην Adventure International, όπως τον Russ Wetmore. Στον υπολογιστή έγραψε δύο παιχνίδια: μια μεταφορά του παιχνιδιού του William Muk για τον TRS-80 Arex όπου βελτίωσε τα γραφικά και προσέθεσε μουσική και ένα δικό του παιχνίδι το Rally Speedway.
H ιδέα για το παιχνίδι δεν ήταν ορίτζιναλ και του ήρθε από το Auto Racing που έπαιζα παθιασμένα μαζί με ένα φίλο στο Intellivision. Πήρε το παιχνίδι που αγαπούσε και προσπάθησε να του προσθέσει eye candy. Παράδειγμα ο πιλότος που βγαίνει από το μονοθέσιο όταν τρακάρετε και σας χαιρετάει για να δείξει ότι είναι καλά ή αν τρέχατε με μεγάλη ταχύτητα βγαίνει φλεγόμενος και κυλιέται για να τις σβήσει. Τα backgrounds τα έφτιαξε με character set graphics που ήταν και το πιο δύσκολο μέρος της ανάπτυξης. Σχεδίασε τετράγωνα κομμάτια γης με character sets και τα συνδύασε για να φτιάξει την πίστα. Τα ηχητικά εφέ ήταν πολύ εύκολη υπόθεση χάριν στο POKEY. Το trax construction set (κάτι πρωτόγνωρο για racing game) ήταν ιδέα του συνάδελφου και φίλου Paul Shaffer αφού κάθονταν και συζητούσαν τι θα ήταν διασκεδαστικό να προστεθεί. Το playtesting γινόταν από τους υπόλοιπους συναδέλφους στο γραφείο αφού όλοι έπαιζαν τα παιχνίδια των άλλων.
Το πρόβλημα για το πως θα χωρέσει το παιχνίδι στα 16k του ψartridge του το έλυσε ένας άλλος προγραμματιστής της εταιρίας, ο Sparky Starks. Τον συνάντησε μια μέρα που είχε κατέβει στο Fort Myers και ο Sparky του εξήγησε το Huffman compression καθώς έπιναν μπύρες. Όταν γύρισε πίσω στο γραφείο το εφάρμοσε και δούλεψε. Πολλά χρόνια αργότερα όταν υπήρχε το internet ο John έψαξε για το Huffman compression και τα papers που διάβασε από καθηγητές ήταν τελείως ακατανόητα. Η εξήγηση του Sparky πάνω στην μπύρα ήταν πολύ πιο κατανοητή.
Το παιχνίδι John Anderson’s Rally Speedway το ονόμασε έτσι εμπνευσμένος από την αγαπημένη του ταινία John Carpenter’s The Thing που είχε δει άπειρες φορές. Στον Scott Adams δεν άρεσε που φαινόταν το όνομα του δημιουργού στον τίτλο αλλά ο John επέμενε και ο Scott το δέχτηκε. Το παιχνίδι πούλησε αρκετά ώστε ο John να έχει μια άνετη ζωή και ένα καλό εισόδημα χωρίς όμως να τον κάνει εύπορο. Η πειρατεία των παιχνιδιών του ποτέ δεν τον πείραξε αφού και ο ίδιος ήταν πειρατής. Δεν είχε μπει στο game design για τα λεφτά αλλά για την διασκέδαση.
Όταν ήρθε το κραχ και πια δεν έβγαινε το μεροκάματο ο John και ο Scott συμφώνησαν να χωρίσουν οι δρόμοι τους. Αλλά ο John κράτησε τις καλύτερες αναμνήσεις από την περίοδο, τόσο από το αφεντικό του, όσο και από το πολύ φιλικό περιβάλλον της εταιρίας. Με τον Paul Shaffer έμειναν φίλοι και μετά το τέλος της Adventure International, ενώ με τον Russ Wetmore συνεργάστηκαν λίγο αργότερα όταν ο John μετέφερε ένα επεξεργαστή κειμένου του Russ για τον Atari στον IBM PCjr. To τελευταίο του...παιχνίδι ήταν πολύ πιο high tech. . Ένας simulator του τανκς M1 Abrams για λογαριασμό μια εταιρίας στρατιωτικών προσομοιωτών που έτρεχε σε IBM R/6000 με την χρήση του Evans & Sutherland ESIG 2000 για τα real time 3d γραφικά (με texture mapping και antialiasing εν έτει 1985) η δημιουργία των οποίων γινόταν σε SGI Iris workstations.
Ποια έκδοση να παίξετε: Ο John Anderson προτιμούσε τον Atari από τον C64 κάτι που φαίνεται και στο Rally Speedway που έχει καλύτερα γραφικά στον πρώτο. Παρότι η έκδοση για C64 έχει 6 πίστες ενώ ο Atari μόλις δύο με τον track editor οι φαν του παιχνιδιού έχουν φτιάξει και άλλες οπότε η διαφορά εξισορροπείται.