- Joined
- Nov 10, 2019
- Messages
- 395
326. Avalanche (1978) Developer: Dennis Koble Publisher: Atari Platform: Arcade, Atari 8-bit
O Dennis Koble είχε όνειρο από μικρός να γίνει είτε αρχιτέκτονας είτε ηλεκτρολόγος μηχανικός. Ξεκίνησε σπουδάζοντας στο τοπικό κολέγιο, το Humboldt State, μαθηματικά και φυσική αλλά πήρε μεταγραφή μετά από δύο χρόνια για να σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Berkeley όπου είχαν πάει πολλοί συμμαθητές του από το σχολείο. Είδε ότι δεν του άρεσε και το γύρισε στην δεύτερη του αγάπη, να γίνει ηλεκτρολόγος μηχανικός. Τελικά ούτε αυτό του άρεσε, αλλά τότε στο Berkeley είχαν ξεκινήσει σχολή πληροφορικής, όπου βρήκε επιτέλους το πραγματικό του ταλέντο. Αποφοίτησε με δίπλωμα και για τα δύο.
Μετά το πανεπιστήμιο έπιασε δουλεία στην Applied Technology Incorporated στο Palo Alto ως προγραμματιστής σε αμυντικά συστήματα. Μετά από 5 χρόνια εκεί, ένα παρατημένο Master λόγω αισθηματικών προβλημάτων, και μια-δυο ακόμα εταιρίες έπιασε δουλειά σε ένα ερευνητικό κέντρο της NASA όπου δούλευε με PDP-11. Αφού τον χρησιμοποιούσε ως development κιτ για να γράψει κώδικα assembly για μικροεπεξεργαστές που διάβαζαν τα ζωτικά σημεία των αστροναυτών, η εμπειρία του ήταν χρήσιμη για την Atari που είχαν παρόμοιο τρόπο δουλειάς.
Ένας φίλος του που ήταν μάνατζερ στην Atari, o Donald Lang, τον προσκάλεσε μια μέρα στην Atari για να δει τι κάνουν. Δεν έψαχνε για δουλειά, αλλά όταν είδε όλα αυτά τα διαστημόπλοια να κινούνται στην οθόνη τρελάθηκε. Το background του στους υπολογιστές δεν εμπεριείχε computer graphics και μαγεύτηκε. Έτσι έπιασε δουλειά στο τμήμα coin-op το 1976. Ήταν μόλις ο τέταρτος προγραμματιστής που είχε προσλάβει η εταιρία αφού μέχρι τότε τα coin-ops τα έφτιαχναν με TTL κυκλώματα. Έγραψε διάφορα παιχνίδια εκεί όπως το Sprint 2, το Dominos και το Avalanche. Έκανε και άλλα project στην Atari όπως την handheld έκδοση του coin-op Touch Me (από εκεί έκλεψε η Milton Bradley την ιδέα για το διάσημο Simon και στην συνέχεια η Atari έκλεψε το handheld design του Simon).
Το 1980 τον μετέφεραν στο τμήμα καταναλωτών που τότε περιείχε την κονσόλα VCS και το νεοσύστατο τμήμα υπολογιστών όπου έγινε το δεξί χέρι του διευθυντή του τμήματος ανάπτυξης software, George Simcock. Η ανώτερη διοίκηση (που πλέον ήταν στα χέρια την Time-Warner) δεν γούσταρε τον Simcock και τελικά τον απέσυραν και έτσι ο Dennis πήρε την θέση του. Εκείνο το διάστημα προσλάμβαναν κόσμο σαν τρελοί και αφού δεν έβρισκες game designers στον δρόμο έπαιρναν διάφορους όπως καλλιτέχνες, μουσικούς ακόμα και αστροφυσικούς, σαν τον Chris Crawford. Το τμήμα ανάπτυξης software για τους υπολογιστές και το VCS έπρεπε να διαχωριστεί και έτσι ο Koble έμεινε διευθυντής του VCS και προήγαγε τον Dale Yocum, που είχε προσλάβει, σε διευθυντή του τμήματος ανάπτυξης software για τους υπολογιστές.
O Dale Yocum, σε συνεννόηση με τους Koble και Crawford, ξεκίνησε το Atari Program Exchange για να μπορέσουν να γεμίσουν την βιβλιοθήκη των υπολογιστών Atari που διψούσε για third party software. Έκαναν πωλήσεις ταχυδρομικά και έδιναν στους δημιουργούς που έστελναν τα προγράμματα τους στο πρόγραμμα δικαιώματα από τις πωλήσεις. Μια πρωτιά για τα δεδομένα της Atari. Για να γεμίσει ο πρώτος κατάλογος παραγγελιών του APX μάζεψαν ότι μπορούσαν μέσα από την Atari μέχρι να αρχίσουν να στέλνουν προγράμματα τρίτοι. Ο Koble συνεισέφερε με δύο text adventures που τα έγραψε με μια μηχανή adventures που είχε γράψει ο Larry Kaplan πριν αποχωρήσει από την εταιρία και με την μεταφορά του coin-op του Avalanche που στους Atari 400/800 ήταν καλύτερο από το arcade αφού είχε χρώμα.
Στο Avalanche o παίκτης πρέπει να μαζέψει στους κουβάδες του τις πέτρες που πέφτουν όλο και πιο γρήγορα από το πάνω μέρος της οθόνης. Οι πέτρες είναι σε σειρές και κάθε φορά που μια σειρά αδειάζει ο παίκτης χάνει ένα κουβά. Αν μαζέψει την πέτρα με τον πιο κάτω κουβά παίρνει ένα πόντο, με τον δεύτερο δύο, κλπ.
O Dennis Koble είχε όνειρο από μικρός να γίνει είτε αρχιτέκτονας είτε ηλεκτρολόγος μηχανικός. Ξεκίνησε σπουδάζοντας στο τοπικό κολέγιο, το Humboldt State, μαθηματικά και φυσική αλλά πήρε μεταγραφή μετά από δύο χρόνια για να σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Berkeley όπου είχαν πάει πολλοί συμμαθητές του από το σχολείο. Είδε ότι δεν του άρεσε και το γύρισε στην δεύτερη του αγάπη, να γίνει ηλεκτρολόγος μηχανικός. Τελικά ούτε αυτό του άρεσε, αλλά τότε στο Berkeley είχαν ξεκινήσει σχολή πληροφορικής, όπου βρήκε επιτέλους το πραγματικό του ταλέντο. Αποφοίτησε με δίπλωμα και για τα δύο.
Μετά το πανεπιστήμιο έπιασε δουλεία στην Applied Technology Incorporated στο Palo Alto ως προγραμματιστής σε αμυντικά συστήματα. Μετά από 5 χρόνια εκεί, ένα παρατημένο Master λόγω αισθηματικών προβλημάτων, και μια-δυο ακόμα εταιρίες έπιασε δουλειά σε ένα ερευνητικό κέντρο της NASA όπου δούλευε με PDP-11. Αφού τον χρησιμοποιούσε ως development κιτ για να γράψει κώδικα assembly για μικροεπεξεργαστές που διάβαζαν τα ζωτικά σημεία των αστροναυτών, η εμπειρία του ήταν χρήσιμη για την Atari που είχαν παρόμοιο τρόπο δουλειάς.
Ένας φίλος του που ήταν μάνατζερ στην Atari, o Donald Lang, τον προσκάλεσε μια μέρα στην Atari για να δει τι κάνουν. Δεν έψαχνε για δουλειά, αλλά όταν είδε όλα αυτά τα διαστημόπλοια να κινούνται στην οθόνη τρελάθηκε. Το background του στους υπολογιστές δεν εμπεριείχε computer graphics και μαγεύτηκε. Έτσι έπιασε δουλειά στο τμήμα coin-op το 1976. Ήταν μόλις ο τέταρτος προγραμματιστής που είχε προσλάβει η εταιρία αφού μέχρι τότε τα coin-ops τα έφτιαχναν με TTL κυκλώματα. Έγραψε διάφορα παιχνίδια εκεί όπως το Sprint 2, το Dominos και το Avalanche. Έκανε και άλλα project στην Atari όπως την handheld έκδοση του coin-op Touch Me (από εκεί έκλεψε η Milton Bradley την ιδέα για το διάσημο Simon και στην συνέχεια η Atari έκλεψε το handheld design του Simon).
Το 1980 τον μετέφεραν στο τμήμα καταναλωτών που τότε περιείχε την κονσόλα VCS και το νεοσύστατο τμήμα υπολογιστών όπου έγινε το δεξί χέρι του διευθυντή του τμήματος ανάπτυξης software, George Simcock. Η ανώτερη διοίκηση (που πλέον ήταν στα χέρια την Time-Warner) δεν γούσταρε τον Simcock και τελικά τον απέσυραν και έτσι ο Dennis πήρε την θέση του. Εκείνο το διάστημα προσλάμβαναν κόσμο σαν τρελοί και αφού δεν έβρισκες game designers στον δρόμο έπαιρναν διάφορους όπως καλλιτέχνες, μουσικούς ακόμα και αστροφυσικούς, σαν τον Chris Crawford. Το τμήμα ανάπτυξης software για τους υπολογιστές και το VCS έπρεπε να διαχωριστεί και έτσι ο Koble έμεινε διευθυντής του VCS και προήγαγε τον Dale Yocum, που είχε προσλάβει, σε διευθυντή του τμήματος ανάπτυξης software για τους υπολογιστές.
O Dale Yocum, σε συνεννόηση με τους Koble και Crawford, ξεκίνησε το Atari Program Exchange για να μπορέσουν να γεμίσουν την βιβλιοθήκη των υπολογιστών Atari που διψούσε για third party software. Έκαναν πωλήσεις ταχυδρομικά και έδιναν στους δημιουργούς που έστελναν τα προγράμματα τους στο πρόγραμμα δικαιώματα από τις πωλήσεις. Μια πρωτιά για τα δεδομένα της Atari. Για να γεμίσει ο πρώτος κατάλογος παραγγελιών του APX μάζεψαν ότι μπορούσαν μέσα από την Atari μέχρι να αρχίσουν να στέλνουν προγράμματα τρίτοι. Ο Koble συνεισέφερε με δύο text adventures που τα έγραψε με μια μηχανή adventures που είχε γράψει ο Larry Kaplan πριν αποχωρήσει από την εταιρία και με την μεταφορά του coin-op του Avalanche που στους Atari 400/800 ήταν καλύτερο από το arcade αφού είχε χρώμα.
Στο Avalanche o παίκτης πρέπει να μαζέψει στους κουβάδες του τις πέτρες που πέφτουν όλο και πιο γρήγορα από το πάνω μέρος της οθόνης. Οι πέτρες είναι σε σειρές και κάθε φορά που μια σειρά αδειάζει ο παίκτης χάνει ένα κουβά. Αν μαζέψει την πέτρα με τον πιο κάτω κουβά παίρνει ένα πόντο, με τον δεύτερο δύο, κλπ.