Jef Raskin, the Mac’s other inventor

chriskgnr

Retro Mentor
Messages
1,996
Reaction score
372
Points
93
Όλοι μας, έχουμε συνδέσει τη δημιουργία του Mac με τον Steve Jobs. Αλλά υπάρχει ένα άλλο πρόσωπο που χωρίς αυτό δεν θα είχαμε τους οικιακούς υπολογιστές της Apple και αυτός είναι ο user interface guru Jef Raskin, ο οποίος απεβίωσε στις 26 Φεβρουαρίου, 2005 - περίπου 11 χρόνια από σήμερα.




O Raskin όχι μόνο "βάφτισε" το Macintosh από το αγαπημένο του είδος μήλου, το McIntosh (παρ'όλο που αυτή η ονομασία χρησιμοποιούνταν ήδη από εταιρεία ήχου), έδωσε ο ίδιος στον υπολογιστή μερικά από τα χαρακτηριστικά που τον έκαναν μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Η αρχική ιδέα του Raskin για το Mac, για την οποία άρχισε να εργάζεται το 1979, ήταν πολύ διαφορετική από τον υπολογιστή που τελικά έφτασε στους καταναλωτές το 1984. Φαντάστηκε έναν φορητό υπολογιστή που θα βασίζονταν λιγότερο στο να εκτελεί ξεχωριστά προγράμματα από το να έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται σε αυτό που έκανε ο χρήστης. Στο σκεπτικό του Raskin, πληκτρολογώντας ο χρήστης ένα γράμμα, θα έκανε το Mac να αναγνωρίσει ότι θέλει να εργαστεί με έναν επεξεργαστή κειμένου, γράφοντας μια εξίσωση θα εκτελούσε το πρόγραμμα ενός calculator.
Επίσης, δεν του άρεσε η ιδέα της ύπαρξης ενός ποντικιού, το οποίο σημείωσε, απαιτούσε από το χρήστη να κινεί συνεχώς τα χέρια του από το πληκτρολόγιο για το ποντίκι και αντίστροφα(ο ίδιος χαριτολογώντας αναφέρεται σε αυτό ως «ύπαρξη χέρι-με-το ποντίκι.")



Ωστόσο, o Raskin αποδείχτηκε προφητικός στη σκέψη του, ότι οι υπολογιστές θα πρέπει να απευθύνονται σε όλους. Ως φοιτητής στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στο Stony Brook, πήρε κάποτε μέρος σε μια έντονη συζήτηση πάνω σε αυτό το θέμα και αργότερα παρομοίασε αυτή τη συζήτηση ως « μεταξύ του Γαλιλαίου με τους πατέρες της Εκκλησίας που αρνούνται να κοιτάξουν μέσα από το τηλεσκόπιο."

Στην διατριβή του στο κολέγιο, ο ίδιος υποστήριξε ότι οι υπολογιστές θα πρέπει να βασίζονται εξ'ολοκλήρου σε γραφικά περιβάλλοντα παρά σε text based. Παρουσίασε την ιδέα του στην Apple και του δόθηκε η άδεια για να ξεκινήσει την έρευνα την εποχή του τότε δημοφιλούς Apple II, από τον οποίο έλειπε ένα graphical user interface.



Ο Raskin πίστευε επίσης ότι οι υπολογιστές θα πρέπει να είναι προσιτοί στις μάζες και όρισε την τιμή για το Mac στα $500 ή λιγότερο. Τελικά ο Steve Jobs ανέλαβε το Mac project και "πέταξε έξω" τον Raskin (η ιδέα για το reverse-engineering ενός υπολογιστή σε χαμηλή τιμή "έφυγε" μαζί του). Όμως, χρόνια αργότερα, φαίνεται ότι ένας χαμηλού κόστους, υπερ-φορητός υπολογιστής είναι ακριβώς αυτό που πέτυχε η Apple με τη μεγαλύτερη όλων των εποχών επιτυχία της: το iPhone!



Αν και Raskin εγκατέλειψε την Apple πριν από την ολοκλήρωση του project Macintosh, είχε πολλές και αξιοσημείωτες συνεισφορές, συμπεριλαμβανομένης του πασίγνωστου single button ποντικιού.

Μετά την αποχώρησή του από την Apple, ο Raskin ίδρυσε την εταιρεία Information Appliance Inc, μια εταιρεία που υποστήριζε με software και hardware τους υπολογιστές Apple II. Επίσης σχεδίασε έναν πρώιμο φορητό υπολογιστή τον Canon Cat. Είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο καταπληκτικά μυαλά στην ιστορία της επιστήμης των υπολογιστών. Όσο ευφυής ήταν, άλλο τόσο ήταν και ταλαντούχος.



Ο Raskin πέθανε σε ηλικία 61 από καρκίνο του παγκρέατος, την ίδια ασθένεια που τελικά σκότωσε τον Steve Jobs. Ενώ το όνομά του Raskin δεν είναι ούτε κατά διάνοια αναγνωρίσιμο όσο του Steve Jobs, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή πολλών ανθρώπων που χρησιμοποιούν Apple υπολογιστές.
 

Attachments

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,564
Reaction score
4,334
Points
223
Μπράβο ρε Χρήστο ! Να' σαι καλά για την ενημέρωση :thumbup: ....μελέτη τώρα ;)

Παρόλο που είδα τις ταινίες με θέμα τον Jobs δεν θυμάμαι να έγινε ειδική και εκτενή αναφορά στον κύριο Raskin, αλλά πάλι μπορεί εγώ να μην θυμάμαι και καλά...χμμμ...
 

chriskgnr

Retro Mentor
Messages
1,996
Reaction score
372
Points
93
κι εγώ δεν είχα ιδέα για τον Raskin. Στο YouTube έχει μια σειρά από videos με τον Jef Raskin, ο οποίος ρίχνει και κάτι σπόντες για την Apple και την αναγνώριση του εργου του από μερους της. :D
 

chriskgnr

Retro Mentor
Messages
1,996
Reaction score
372
Points
93
αυτό πάντως το Canon Cat, απ'ότι διαβασα στο δικτυο ήταν ακρως πρωτοποριακό! και φυσικά το έφαγε η μαρμάγκα.
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Messages
6,564
Reaction score
4,334
Points
223
Η μαρμάγκα...η Apple δια της υπογείου οδού...who really knows ?.... :D
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,499
Reaction score
1,946
Points
123
Δεν έχω μπροστά μου τα βιβλία μου, αλλά σίγουρα ήταν πάνω από μια οι ομάδες που εργάστηκαν (με τα δικά τους πρωτότυπα), για τη δημιουργία του Mac. Ο Jobs ήταν απλά καπάτσος και επέβαλε το δικό του όραμα περί του πως έπρεπε να είναι ο personal computer του μέλλοντος, με αρκετά σωστά σημεία, αλλά και λάθη!

Όπως όμως και να το δει κανείς (θα το πω ξανά), η XEROX ανακάλυψε τα πάντα, είχε όλα τα λαμπρά μυαλά, προηγήθηκε από όλους, ανακάλυψε τα γραφικά περιβάλλοντα, είχε ποντίκια, laser printers. Ethernet και δεν εκμεταλλεύτηκε τίποτα!
Λες και είχε το επιστημονικό προσωπικό αλλά δεν ήξερε τι να κάνει το έργο τους.
 

angel_grig

Retro Enthusiast
Messages
360
Reaction score
26
Points
28
turrican said:
Όπως όμως και να το δει κανείς (θα το πω ξανά), η XEROX ανακάλυψε τα πάντα, είχε όλα τα λαμπρά μυαλά, προηγήθηκε από όλους, ανακάλυψε τα γραφικά περιβάλλοντα, είχε ποντίκια, laser printers. Ethernet και δεν εκμεταλλεύτηκε τίποτα!
Λες και είχε το επιστημονικό προσωπικό αλλά δεν ήξερε τι να κάνει το έργο τους.
Aκριβως αυτο!Δυστυχως ο κοσμος ξερει μονο τον jobs,και ελαχιστοι ξερουν ακομη και τον Wosniak που σχεδιασε τον apple Ι και II (ας μην ξεχναμε οτι οταν ο wosniak σχεδιασε το breakout ο jobs πηρε 5000 δολλαρια και εδωσε μονο 350 στον wosniak,λεγοντας του οτι η αταρι του εδωσε 700)
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Messages
5,656
Reaction score
1,815
Points
213
Και ναι κύριοι. Επέζησε *αυτό* στην αγορά των υπολογιστών και όχι η Commodore....Μετά σου λέει το σύμπαν είναι δίκαιο και πίπες! :wack: :wack: :wack: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,499
Reaction score
1,946
Points
123
Δυστυχώς, η Apple εξελίχθηκε πολύ γρήγορα και από το 1987 (Apple Mac II) είχε 32bit true colour modes) και κάρτες γραφικών! Έτσι είναι η ζωή φίλε!
 

clemenza

Retro Addict
Messages
736
Reaction score
756
Points
93
turrican said:
Δυστυχώς, η Apple εξελίχθηκε πολύ γρήγορα και από το 1987 (Apple Mac II) είχε 32bit true colour modes) και κάρτες γραφικών! Έτσι είναι η ζωή φίλε!
Σωστός! Αν και βέβαια, αν δεν είχε επιστρέψει ο Jobs το 1998 επιβάλοντας τη λογική του "όμορφου υπολογιστή" πιστεύω ότι η Apple θα ήταν πια ένας ξεχασμένος (και χρεωκοπημένος) γίγαντας κι όχι ο κολοσσός-Μεγάλος Αδερφός που είναι σήμερα (κι ας κορόιδευε κάποτε την ΙΒΜ γι' αυτό!)... :cool:

Όσο για την Commodore; Όσο μεγάλη και αν ήταν, μετά τη φυγή του Tramiel και με αυτούς που τη διοικούσαν από κει και πέρα, κανονικά θα έπρεπε να είχε βάλει λουκέτο πριν το τέλος των 80s! Απλά, είχε την τύχη να αγοράσει την τεχνολογία της Amiga - αν δεν είχε συμβεί αυτό, με Commodore 65 και τα ρέστα θα πήγαινε άπατη μια ώρα αρχύτερα. Αλλά και την τεχνολογία της Amiga δεν ήξεραν πώς να την εξελίξουν και - το κυριότερο - προς ποια κατεύθυνση. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά τα OCS/ECS ό,τι κι αν βγήκε (βλ. AGA) δεν ήταν και ιδιαίτερα επαναστατικό για την εποχή του. Η Commodore κατά την προσωπική μου άποψη δεν είχε μέλλον σε καμία περίπτωση... :?
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,499
Reaction score
1,946
Points
123
Ωπππ!!!! Πως μου ξέφυγε ρε φίλε αυτό το post;;;

Σωστά! Βέβαια, για να πούμε του στραβού το δίκιο, ακόμα και ο Job μόνος του, δεν έδειξε να καταφέρνει κάτι αξιοσημείωτο με τη NEXT ( πράγματι ενδιαφέροντα μηχανήματα) και γύρισε πίσω στα πάτρια εδάφη!

Και εγώ με τη σειρά μου συμφωνώ μαζί σου ξανά, αφού (με τη ματιά του σήμερα) δεν βλέπω εναλλακτική λύση για Commodore - Atari...

Ίσως από την αρχή θα έπρεπε να μείνουν στην άκρη τα GEM και οι tripods installers και να φτιαχτεί από το μηδέν ένα ανοικτό φουλ παραμετροποιήσιμο σύστημα, με ένα εξελιγμένο στο memory managment, multitasking λειτουργικό που (κακά τα ψέματα) θα έπρεπε να πατά, ως όρος απαράβατος, στο UNIX (μη κοροιδευόμαστε ακόμα και τα Windows το UNIX προσπαθούν να μιμηθούν), πραγματικό task manager,virtual memory και συμβατό DOS με τον υπόλοιπο κόσμο!

Ένα τέτοιο σύστημα όμως θα ήταν πραγματικά πανάκριβο αφού το UNIX θέλει πολλά πράγματα για να είναι ολοκληρωμένο! Θα ήθελε σίγουρα τεράστια ποσά μνήμης (πιθανότατα αυτή θα ήταν fast memory), οπωσδήποτε memory protection, σκληρούς δίσκους και CPU 68030 τουλάχιστον!

Ένα τέτοιο σύστημα όμως (όπως και η πρώτη Amiga άλλωστε) θα ήταν απαγορευτικό εξαιτίας του κόστους να μπει στο σπίτι!

Εδώ λοιπόν αναζητείται νέο δόγμα!
Θα κατακτήσεις το παγκόσμιο computing μπαίνοντας στο κάθε σπίτι;
ή Θα κατακτήσεις το παγκόσμιο computing μπαίνοντας σε κάθε γραφείο;

Επικράτηση στο Παγκόσμιο computing μπαίνοντας στο κάθε σπίτι
Οι home υπολογιστές επένδυσαν στο σπίτι! Ήταν φθηνοί και απλοί στη χρήση. Αν τα παιδιά και κατά επέκταση οι οικογένειες ταυτιστούν με τα μηχανήματα και το Software (και ιδιαίτερα τα παιχνίδια) τότε τα πράγματα θα ήταν απλά! Με λίγη τύχη θα διαδίδονταν από σπίτι σε σπίτι, από γειτονιά σε γειτονιά, και αφού θα δημιουργούταν μια μεγάλη βάση, θα ήταν πιθανό αργότερα να χρησιμοποιήσει τον "οικιακό εξοπλισμό" της και στη μικρή επιχείρηση Τελικά το δόγμα απέτυχε, αφού οι home computers δε μπόρεσαν να διεισδύσουν στις επιχειρήσεις. Μετά από μια περίοδο ακμής, υποτάχθηκαν στα άγρια φύλα των IBM συμβατών που μετανάστευσαν κατά κύματα στα σπίτια των εργοδοτών τους! Τα ισχυρότερα χαρακτηριστικά τους και οι ανεξάντλητοι πόροι τους έδωσαν τη νίκη.

Επικράτηση στο παγκόσμιο computing, μπαίνοντας στο κάθε γραφείο.

Εδώ έπαιξε μπάλα κυρίως η IBM αλλά και η Apple με το Mac (αφού έριξαν πρώτα στα τάρταρα το WOZ).
Το σκεπτικό εδώ είναι, ότι αν κάποιος δουλεύει με ένα σύστημα στο γραφείο. λογικά θα έχει την ανάγκη να εργαστεί με αυτό και στο σπίτι! Με αυτό τον αντίστροφο τρόπο, τα ακριβά συστήματα των γραφείων μπήκαν σιγά - σιγά σε όλα τα σπίτια εκτοπίζοντας τους home computers. Σήμερα τα επαγγελματικά μηχανήματα αντικατέστησαν τα πάντα (home υπολογιστές. consoles (μέχρι και στη καρδιά των σύγχρονων coin up βρίσκεις pc).


Δεν είναι όμως μόνο το δόγμα... Δε κατάφερε να ακολουθήσει το δεύτερο δόγμα, ούτε καν ο άριστος Αρχιμήδης, Στην αρχή βλέπετε υπήρχε χώρος και μια παρθένα αγορά!
Αργότερα που τα πράγματα έσφιξαν, ο αγώνας της επικράτησης θα δυσκόλευε κι' άλλο.
Ήθελε μεγάλη υποστήριξη και χρήμα! Δεν είμαι καν σίγουρος αν η Apple θα ζούσε ακόμα αν δε πούλαγε κινητά τηλέφωνα και mp3 players
 

clemenza

Retro Addict
Messages
736
Reaction score
756
Points
93
Δημήτρη, γενιώς τα όσα γράφεις με βρίσκουν σύμφωνο - από την άποψη ότι θα ήταν ένα ενδεχόμενο που ίσως να άξιζε να εξεταστεί σοβαρά. Σίγουρα, ο 5ετής αυτός πόλεμος για την επικράτηση μεταξύ Commodore και Atari έκανε κακό σε αμφότερες τις εταιρίες οι οποίες, αντί να δουν το δάσος (PCs) έβλεπαν το δάχτυλο (η Amiga τον ST και το αντίστροφο).

Έτσι όπως το βλέπω εγώ, οι πιθανότητές τους θα ήταν αυξημένες εάν:

- η Atari, χτυπούσε κατευθείαν με τεράστια διαφημιστική καμπάνια και δημιουργία επαγγελματικών εφαρμογών τον Macintosh, δίνοντας ιδιαίτερη βάση στη συνεχή εξέλιξη του PC Ditto ώστε να αυξηθεί η ποιότητα και κυρίως η ταχύτητα της συμβατότητας με τα PCs. Ο ST ήταν σχεδόν στα πάντα ανώτερος του Macintosh, είχε σχεδόν το ίδιο (γκουχ-γκουχ!) λειτουργικό σύστημα και ήταν κατά πολύ φθηνότερος. Το μέλλον του ST ήταν φανερά κάπου ανάμεσα σε home/business αγορά με βασικό στόχο το εκπαιδευτικό κομμάτι. Αντ' αυτού, αναλώθηκε σε μια μάχη με αντικείμενο το gaming με αντίπαλο τον μόνο υπολογιστή που ήταν φανερά καλύτερος σε αυτό το σκέλος!

- η Commodore (Amiga) έπρεπε να στοχεύσει στην εξέλιξη του custom chipset της Amiga αν όχι από τους ίδιους συντελεστές με το αρχικό, τουλάχιστον από εξίσου ικανούς. Το original chipset της Amiga ήταν τόσο (μα τόσο!) μπροστά από την εποχή του που φτάνει να δει κανείς το Lionheart (παιχνίδι του 1993 για OCS) που έχει τόσα χρώματα και τόσα επίπεδα parallax scrolling ταυτόχρονα στην οθόνη που κάνει το Shadow Of The Beast να μοιάζει με... καλή αλλά λίγη (!!!) προσπάθεια! Συνεπώς, η Amiga έπρεπε να να συνεχίσει να εξελίσσεται ως η απόλυτη gaming πλατφόρμα, και να αποκτήσει, το αργότερο το 1990, hardware που θα ήταν ανώτερο αυτού του Neo Geo ώστε να συνεχίσει την κυριαρχία της στο gaming κομμάτι της αγοράς, αφήνοντας όλους τους άλλους να τρώνε τη σκόνη της. Φυσικά, θα έπρεπε από τότε να γίνουν οι πρώτες μελέτες για περαιτέρω εξέλιξη του chipset με 3D πλέον δυνατότητες, ώστε στα μέσα των 90s να υπήρχαν οι βάσεις για ένα Playstation killer...
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,499
Reaction score
1,946
Points
123
Ο ST έκανε πραγματικά το τέλειο ξεκίνημα, έστισε ένα μηχάνημα ικανό να χτυπήσει το Mac, αλλά έμεινε εκεί!
Δε μπόρεσε να κεφαλοποιήσει την "επιτυχία"!
Μέσα στα δύο πρώτα χρόνια κρίθηκε, κατά τη γνώμη μου, και το μέλλον του Atari.
Μπορεί φαινομενικά να ήταν η περίοδος της ακμής, αλλά για εμένα (το βλέπω σήμερα) ήταν ουσιαστικά η αντίστροφη μέτρηση.

Από τη μεριά της Atari, δεν βλέπω να υπήρχε καμία ελπίδα σε κανένα τομέα.
Φαντάσου, ακόμα και στο δυνατό του σημείο, τη μουσική, δε κατάφερε να πετύχει συνεχή παρουσία στο μέλλον.
Πραγματικά η πορεία του, από ένα σημείο και ύστερα, δε σηκωνόταν ούτε με γερανό, αφού ούτε η C-Lab, η γνωστή εταιρία μουσικού λογισμικού, που αγόρασε τα δικαιώματα του Falcon μετά το κλείσιμο της Atari, δε κατάφερε να το συνεχίσει για πολύ.


Ο ST μάλλον (όπως ίσως και η Amiga) έμεινε δέσμιος του λειτουργικού του συστήματος!

Έπρεπε από την αρχή να πάει με τους νικητές!

Αγοράζοντας π.χ. OS από τη Microsoft, δεν αγόραζες απλά λειτουργικό σύστημα, αγόραζες τον καλύτερο νταβατζή που θα σε προμήθευε γλώσσες προγραματισμού, και πακέτα. Νομίζω ότι αυτό ήταν το μεγάλο κόλπο της εποχής και δε μας το έλεγε κανένας τότε. H MS δε στήριξε τον Atari, τον Αrchimedes ούτε την Amiga!
Στήριξε όμως την IBM που είχε πάρει το MS DOS και αργότερα τα Windows....

Την εύνοια της Microsoft πήγε να κερδίσει και η Apple....παίζοντας με το διάβολο, δίνοντας πατέντες του Mac OS για τη δημιουργία των windows, παίρνοντας σαν αντάλλαγμα πακέτα της MS στο δικό της σύστημα....(και μετά έμπλεξαν στα δικαστήρια)...

Αυτές οι πλατφόρμες απέκτησαν επαγγελματικό software....ενώ εμείς (Atari - Amiga) ούτε να μας κάνει μήνυση η Aplle δε καταδέχτηκε, αφού μας θεωρούσαν καμένα χαρτιά...
 

clemenza

Retro Addict
Messages
736
Reaction score
756
Points
93
turrican said:
Αυτές οι πλατφόρμες απέκτησαν επαγγελματικό software....ενώ εμείς (Atari - Amiga) ούτε να μας κάνει μήνυση η Aplle δε καταδέχτηκε, αφού μας θεωρούσαν καμένα χαρτιά...
Χαχαχα! Καταπληκτική ατάκα! :lol:
 

antnik

Retro Addict
Messages
592
Reaction score
292
Points
63
Το 1981 η IBM τελικά, μπήκε στην αγορά των "μικροϋπολογιστών", με ένα μηχάνημα που είχε πολύ ασυνήθιστα πρότυπα κατασκευής. Σε μεγάλο βαθμό τα "κομμάτια" του υπολογιστή προέρχονταν από τρίτους προμηθευτές κατασκευαστών hardware. Τεχνικά πάντα, αποτελούσε ένα περίεργο και ελάχιστα φιλόδοξο κατασκεύασμα αφού έτρεχε με λειτουργικά συστήματα τρίτων και πάνω απ 'όλα, είχε μια "ανοιχτή αρχιτεκτονική" [open architecture] ( αυτό θυμίζει πολύ τον τρόπο που μια διανομή Linux είναι χτισμένη ). Το μηχάνημα αυτό ονομάστηκε IBM PC (προσωπικός υπολογιστής) η με την σημερινή του κατάληξη απλά PC .
Διαβάστε όμως το παρακάτω άρθρο είναι πολύ ενδιαφέρον. Τα λέει όλα πως παίξαν τα θηρία. Σκεφτείτε αυτό που έκανε η IBM να το έκανε η Commodore ή η Atari. Παρόλο που η IBM υφίσταται σχεδόν ενάμιση αιώνα ως εταιρία και ξέρει την αγορά πολύ καλά, εκείνο τον καιρό παίζονταν έξυπνα παιχνίδια. Αλλά όταν γιγαντώνεται το πράγμα δεν μπορείς να λειτουργείς σαν οικογενειακή ταβέρνα, και δεν θίγω κανένα αξιόλογο άνθρωπο που έχει την ταβέρνα του.
Για παράδειγμα.
«Former Apple engineer Jean-Louis Gassee (now at BeOS, Inc.), reminiscing about Apple in the mid-90s, said, "When the Amiga came out, everyone was scared as hell. No one could figure out how they packed so much power into its off-the-shelf parts." Apple's Mac was still black and white, cost more, and could only do one thing at a time. But, Apple advertised; Commodore didn't. "We [Apple] were really scared of the Amiga. Fortunately, Irving Gould [CEO of Commodore] helped Apple by running Commodore into the ground." (Interview with Mr. Gasse in Amazing Computing, Nov. 1996)»
Διαβάστε το άρθρο είναι πολύ ενδιαφέρον.

http://osarena.net/news/giati-i-apple-einai-istorika-katadikasmeni.html
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Messages
5,656
Reaction score
1,815
Points
213
Για μένα πάντως - και mark my words - η Atari / Commodore / Amiga / Spectrum σκηνή άφησε μεγαλύτερο αντίκτυπο στην ιστορία απο αυτήν της Apple. Προσωπική άποψη και ίσως να μην είναι σωστά τεκμηριωμένη ή να μην βασίζεται σε ρεαλιστικά δεδομένα. Αλλά humour me..

Τι ακριβώς πέτυχε η Apple ;

1. Κατάφερε μετά απο τόσα χρόνια κλειστής αρχιτεκτονικής και δικού της λειτουργικού, πλέον να βγάζει και αυτή υπολογιστές συμβατούς με ..Windows / Microsoft! Γιατί ; Μα γιατί δεν θα άντεχε πολύ ακόμα στην αγορά με την σολο καριέρα της. Για να μην αναφέρω ότι πλέον το OS της είναι στην ουσία based on linux...

2. Κατάφερε να γίνει η γνωστότερη εταιρεία κατασκευής κινητών / tablet. Το ίδιο είχε καταφέρει πριν μερικά χρόνια και η NOKIA, η οποία στην τελική είχε ξεκινήσει σαν εταιρεία κατασκευής ελαστικών. Για την ΝΟΚΙΑ ήταν upgrade κ moving forward. Για την apple περισσότερο για downgrade μου φαίνεται - απο κολοσσός των υπολογιστών - κολοσσός των κινητών..
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,499
Reaction score
1,946
Points
123
Η Apple έχω την αίσθηση ότι προηγήθηκε στο computing και όρισε κυριολεκτικά τα πάντα! Οι Υπόλοιπες εταιρίες προσπάθησαν απλά να μιμηθούν την επιτυχία της και να πάρουν ένα μέρος της αγοράς με υλοποιήσεις χαμηλότερου κόστους.
 
Top