What's new
iamretro

Wow! It seems you have yet to create an account with us! Needless to say, you have to register in order to get the full "iamretro" experience! You will then be able to create your own topics, reply to posts and be an active member of the MOST prolific community in Greece (even further than that, but we're being modest for now). So don't delay! REGISTER!

turrican

Retro Guru
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
2,917
Ωραίος ο sly*m, εξαιρετική παρουσίαση! Πραγματικά χαίρεσαι να διαβάζεις θέματα, που θα πάρουν ακόμα και κάποιον που δεν ασχολείται, από το χεράκι, και θα τον βοηθήσουν να αποκομίσει πράγματα. Το εκτιμώ πολύ αυτό. Τα συγχαρητήρια μου και στον lliont για το project! Εύχομαι να αντλήσεις απο αυτό γνώσεις και αίσθηση ολοκλήρωσης!

Είναι πραγματικά μαγικό, να εργάζεσαι σε τέτοιο επίπεδο( πρακτικά πιο κάτω απο το low level). Είναι ένα open mind, το computing φεύγει πια από το θεωρητικό, και γίνεται πιο βιωματικό και ταυτόχρονα διασκέδαση. Έβλεπα το video του νέου υπολογιστή και αυθορμήτως μου γεννιόντουσαν ερωτήματα: Σαν αίσθηση μήπως αγγλοφέρνει; Θα μπορούσε να ήταν εμφανισιακά ένα υβρίδιο SAM, BBC και Amstrad CPC; Υποστηρίζει άραγε 80στηλο; Τι σετ χαρακτήρων έχει; Τα fonts, τι σύστημα μου θυμίζουν; Τέτοια...
 

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
Δεν χρειάζεται γενικά.
Ποτέ μην λες 'ποτέ'! :)
Αυτό πραγματικά θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον και πρωτότυπο.
Προς το παρόν στο τσιπ χωράει λίγο video tweaking ακόμα... Γι αυτό ο Λέων λέει ότι δεν χρειάζεται!

Σαν αίσθηση μήπως αγγλοφέρνει; Θα μπορούσε να ήταν εμφανισιακά ένα υβρίδιο SAM, BBC και Amstrad CPC
Τα flags υπολογίζονται σαν του 8086 αλλά είναι big endian και έχει 8 registers A0-A7 που είναι general purpose (και address και data).. Καλά τώρα σου λέω πως μου φαίνεται εμένα!

Υποστηρίζει άραγε 80στηλο;
Στο Display, στην γραμμή 111 και 113 έχουμε 64 x 31 χαρακτήρες (CharXDimension x CharYDimension... σε βάζω στο mood να αρχίσεις να διαβάζεις τον κώδικα!).
Μιλάμε πάντα για το σύστημα στο σημείο που είναι ο LionWin τώρα. Ο hard Lion έχει εξελιχθεί τις τελευταίες 2 βδομάδες και ακόμα δεν έχει ενημερωθεί ο soft Win (βλέπε πχ 'πολύχρωμα sprites' και άλλα).

Τι σετ χαρακτήρων έχει; Τα fonts, τι σύστημα μου θυμίζουν;
απλά 7-bit ASCII (γραμμή 30) και 'Lion' :lol:
 
Last edited:

lliont

Retro Member
Comrade
Joined
Aug 3, 2017
Messages
116
Απλά για τα μεγέθη του project Lion οι fpga που υπάρχουν χωράνε άνετα τον video controller και το να βρίσκεται αυτός στο ίδιο chip που φιλοξενεί ταυτόχρονα και την video ram έχει πλεονεκτήματα στην εύκολη, γρήγορη και ταυτόχρονη πρόσβαση στην video μνήμη και από την cpu και από τον video controller.
Κατά τα άλλα είναι εντελώς ανεξάρτητος ως μονάδα και θα μπορούσε να βρίσκεται σε άλλο chip. Αυτό αυξάνει όμως την πολυπλοκότητα και αν θέλεις ταυτόχρονη πρόσβαση σε video ram όπως τώρα θέλεις κι άλλα bus στο σύστημα δηλαδή πολλά i/o pins ακόμη.
Αυτή την στιγμή ο Lion φιλοξενείται σε μια EP4CE15 Cyclone IV FPGA και καταλαμβάνει τα 2/3 της χωρητικότητας, απο i/o pins έχει έλλειψη. H ram είναι εξωτερικά αλλά η vram μέσα στην fpga.
Για να μην φορτώνω το post του emulator του Μάνου ίσως να φτιάξω ένα νέο για τον Lion.
 
Last edited:

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
Ο Λέοντας, εδώ και κάμποσες μέρες, έχει φτιάξει γραφικά στον LionComputer!

Εγώ προς το παρόν υλοποίησα σήμερα το γραφικό mode, το mode1, στον LionWin.

lionwincolor1.png
lionwincolor3.png
lionwincolor2.png

Μένουν τα πολύχρωμα sprites.

Θα ανέβουν όλα μαζί στο github, όταν ετοιμαστούν, ελπίζω σύντομα (και ο LionWin θα παίζει το τελευταίο version του ASTRO!).

Τα projects είναι και στο Hackaday!
https://hackaday.io/project/162901-lionwin
https://hackaday.io/project/162876-lion-fpga-cpucomputer
 
Last edited:

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
Έγινε νέο commit στον LionWin με τις νέες δυνατότητες του Lion Computer.

Προστέθηκαν δύο καινούριες εντολές της CPU.

Η ανάλυση στο mode0 του κειμένου, έγινε 320 x 240 pixels. Με αυτή την ανάλυση ο real Lion μπορεί να δείχνει σωστά σε vga monitor σε όλη την οθόνη. Ο LionWin δείχνει στην διπλάσια 640 x 480 στο παράθυρο της εφαρμογής. Οι χαρακτήρες τώρα είναι 53 x 30.

Έγινε υλοποίηση του γραφικού mode1. Τα pixels σε αυτό το mode έχουν το δικό τους χρώμα, από τα 8 βασικά + 8 με λιγότερη φωτεινότητα (16 φιξ χρώματα). Η ανάλυση είναι 320 x 200 και οι χαρακτήρες 53 x 25.

Σε mode1 τα sprites είναι 10 και πολύχρωμα, μέχρι 8 χρώματα το καθένα.

Το demo παιχνίδι ASTRO χρησιμοποιεί τώρα τα πολύχρωμα sprites.

astro_play.png

Το repository με τον κώδικα του LionWin είναι εδώ:

https://github.com/manoosos/lioncomputerwin

Σαν αυτόνομη εκτελέσιμη εφαρμογή εδώ:

http://www.mediafire.com/file/81lj27tacpy11yi/LionWin.zip/file

Για να τρέξει η εφαρμογή ξεκομπρεσάρουμε το ζιπ κάπου.

Τρέχουμε το LionWin.exe.
Από το File->Open BIN φορτώνουμε ένα snapshot του συστήματος στον φάκελο files, το system.bin.
Πατάμε [RUN] στη φόρμα της εφαρμογής και το σύστημα τρέχει την Lion Basic.

Μπορούμε τώρα να τρέξουμε το ASTRO.
Από το File->Load BIN at Address, από τον φάκελο files, επιλέγουμε 'RBN files' και ανοίγουμε το astro.asm.rbn. Το φορτώνουμε στην διεύθυνση 20000.

load_astro_rbn.png
load_astro_address.png

Στη basic γράφουμε
Code:
MODE1
για να μπούμε στο γραφικό mode και
Code:
RCODE20000
για να τρέξουμε το ASTRO. Χρησιμοποιούμε τα βελάκια και για fire το αριστερό control ή το space. Πατώντας 'Q' τερματίζουμε το παιχνίδι.

Επίσης στο files υπάρχει ο φάκελος basic που έχει basic προγράμματα.
Τα φορτώνουμε από το File->Load BAS or Text και τρέχουν γράφοντας βέβαια
Code:
RUN
 
Last edited:

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
Έγινε νέο commit στον LionWin με τις τελευταίες δυνατότητες του LionComputer.

Κωδικεύτηκαν δύο καινούριες εντολές και ενημερώθηκαν οκτώ παλιές.

Ο Λέοντας έχει ενημερώσει την lionrom και την liontinyb με τις καινούριες προσθήκες.

Ο Lion τώρα έχει 28 πολύχρωμα sprites.

Άρχισα να ασχολούμαι με την LionJava (όπου ο Λέοντας έχει κάνει καταπληκτική δουλειά για να φτιάξει τη γλώσσα προγραμματισμού :thumbup:) και έφτιαξα ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα με τον αλγόριθμο του MANDELST!

Εδώ ένα screenshot:
testmand1.png

Επίσης στο ASTRO τώρα πρέπει να αντιμετωπίσετε 20 rocks!

astro20.png

Μπορείτε να κατεβάσετε την αυτόνομη εκτελέσιμη εφαρμογή εδώ:

http://www.mediafire.com/file/81lj27tacpy11yi/LionWin.zip/file

Δείτε το προηγούμενο post για το πως θα τρέξετε το ASTRO.
Επίσης υπάρχει το testmand.asm.rbn που φορτώνεται πάλι στην διεύθυνση 20000 και τρέχει όπως το ASTRO. Είναι το δοκιμαστικό mandelbrot αλλά μόνο αυτό, χωρίς zooms και julias.
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Comrade
Joined
Oct 21, 2012
Messages
7,306
 

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
Έγινε νέο commit στον LionWin με τις τελευταίες δυνατότητες του LionComputer.

Ο LionWin υποστηρίζει 42 πολύχρωμα sprites ( 3 Banks από 14 sprites ).

O emulator τώρα ξεκινάει αμέσως το σύστημα και τρέχει την Lion Basic.

Ο Λέων έφτιαξε τελευταίο ASTRO με χρωματιστούς βράχους.
Από το File->Load BIN at Address, από τον φάκελο files, επιλέγουμε 'RBN files' και ανοίγουμε το astro.asm.rbn. Το φορτώνουμε στην διεύθυνση 20000 και στη basic γράφουμε RCODE20000.

astro2.png

Όπως πάντα, εδώ είναι το εκτελέσιμο του LionWin (τρέχουμε το LionWin.exe):
http://www.mediafire.com/file/81lj27tacpy11yi/LionWin.zip/file

Και εδώ το repo του κώδικα στο GitHub:
https://github.com/manoosos/lioncomputerwin
 

Always Somewhere

Retro Mentor
Comrade
Joined
Jul 8, 2017
Messages
1,312
Με λίγα λογια ο Lion Computer έχει κάτι απο CGA κάρτα γραφικών; :)

(sorry άμα γράφω κοτσάνα :unsure: )
 
Last edited:

lliont

Retro Member
Comrade
Joined
Aug 3, 2017
Messages
116
Με λίγα λογια ο Lion Computer έχει κάτι απο CGA κάρτα γραφικών; :)

(sorry άμα γράφω κοτσάνα :unsure: )

Στην ίδια ανάλυση 320x200 ο Lion έχει 16 χρώματα σε αντίθεση με την CGA που έχει 4, έχει διπλάσια vram 32K.
Επίσης o Lion έχει και 42 hardware sprites με 12Κ dedicated ram για τις παραμέτρους και τα δεδομένα τους.
 

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
Με λίγα λογια ο Lion Computer έχει κάτι απο CGA κάρτα γραφικών; :|

(sorry άμα γράφω κοτσάνα :unsure: )

Σχετικά με τα χρώματα, φαίνονται παρόμοια με CGA αυτή την στιγμή αλλά, όπως έγραψε ο Λέων, φαίνονται όλα στο mode1.

Είναι 1-bit RGB, δηλαδή 8 βασικά χρώματα, δυαδικές τιμές από 0002 έως 1112, από 010 έως 710, με κάθε bit να αντιστοιχεί στο RGB. Έτσι παίρνει τιμές 0002-μαύρο, 1002 (410) κόκκινο, 1102 (610) κίτρινο κλπ.
Ο Λέων έφτιαξε και εναν διαιρέτη προφανώς (δεν έχω δει πρόσφατα το hardware!) και χρησιμοποιώντας το 4ο bit, αριστερά από τα 3, όταν είναι σβηστό-0 η παλέτα έχει μειωμένη φωτεινότητα και όταν είναι αναμμένο-1 έχει πλήρη φωτεινότητα στο video.

Οπότε τα χρώματα σαν τιμές είναι από 00002 έως 11112, 010 - 1510:

00002, 010
00012, 110
00102, 210
00112, 310
01002, 410
01012, 510
01102, 610
01112, 710
10002, 810 (πάλι μαύρο!)
10012, 910
10102, 1010
10112, 1110
11002, 1210
11012, 1310
11102, 1410
11112, 1510 (άσπρο)

Αυτό φαίνεται σαν το RGBI της CGA και βγάζει παρόμοια χρώματα, όχι ολόιδια όμως.

Δες στην κλάση Display.cs, μέθοδοι VideoModePortWork() και InitScreen(), γραμμή 193 και κάτω.

Οπότε έχεις δίκιο! Θυμίζει CGA σαν αποχρώσεις! Και σίγουρα όποιος ρωτάει για να μάθει, δεν λέει κοτσάνες βρε!
 
Last edited:

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
Ουπς! Ο LionWin έχει μαύρο εκεί! Βρήκαμε bug! :lol:
 

geoanas

Commodore Vampire
Staff member
Comrade
Joined
Oct 21, 2012
Messages
7,306
Στην ίδια ανάλυση 320x200 ο Lion έχει 16 χρώματα σε αντίθεση με την CGA που έχει 4, έχει διπλάσια vram 32K.
Επίσης o Lion έχει και 42 hardware sprites με 12Κ dedicated ram για τις παραμέτρους και τα δεδομένα τους.

320x200...ο Lion έχει 16 χρώματα....Χμμμ, βρε τι μου θυμίζει...τι μου θυμίζει...:D

(Ναι, ξέρω καμία σχέση με το hi res mode του C64 αλλά αυτές οι τιμές μου είναι πολύ γνώριμες και πολύ αγαπητές! :love:...και τα χρώματα εδώ πέρα είναι πολύ πιο ζωηρά και χαρούμενα από του 64άρη, (Αταρο-φέρνουν (800XL) ή κάνω λάθος;) μα αυτό να μην μαθευτεί παραέξω, έτσι;:D )
 

sly*m

Retro Addict
Comrade
Joined
Oct 30, 2018
Messages
638
"HiRes Mode .... In this mode you can use maximum 2 colors in one attribute cell. It means that you can set color of background, and color of foreground (pixel color)."
Μοιάζει με το mode0 του Lion.
Στο mode0 έχει 53 x 30 'cells' ή 'tiles' στον κώδικα του LionWin.
To κάθε 'tile'-χαρακτήρας έχει 2 χρώματα από 8, foreground και background και μέγεθος 6 x 8 pixels.
 

lliont

Retro Member
Comrade
Joined
Aug 3, 2017
Messages
116
Κάποιες αναλύσεις είναι πολύ βολικές και εμφανίζονται συχνά. Το γιατί είναι απλό.
Πρώτον πρέπει να χωρούν "καλά" στην vram.
Έτσι για 16 χρώματα το 320x200x4 bits = 256.000 bits = 32.000 bytes χωράει χωρίς να αφήνει πολύ χώρο ανεκμετάλλευτο σε 32K vram
Για 4 χρώματα 2bit χωράει σε 16Κ.
Ύστερα καλύτερα οι διαστάσεις να διαιρούνται ακριβώς με το font size
To 320/8 = 40 χαρακτήρες 200/8=25 χαρακτήρες
Επίσης πρέπει να ταιριάζουν στις αναλύσεις που υποστηρίζουν οι οθόνες.

Βολεύει και στο να "δανείζεσαι" και τα γραφικά των άλλων με την ίδια ανάλυση και να χρησιμοποιείς έτοιμα εργαλεία να σχεδιάσεις γραφικά. :whistle:
 
Last edited:
Top