SOTB ST ή αλλιώς "η 68Κ ASM δεν είναι το φόρτε μου. "

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
291
Reaction score
444
Points
63
Σηκώστε το χέρι αν έχετε ακούσει αυτή την φράση (ή παραπλήσια) από τον αγαπημένο σας Αμιγκά. Το SOTB στον ST είναι ότι καλύτερο μπορούσε να κάνει ο προγραμματιστής του και δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα καλύτερο.

Μάλλον το ίδιο συνέβη πολλές φορές στον Sqward / Mystic bytes και αποφάσισε να ρίξει μια ματιά. Αφού έφριξε ο άνθρωπος, το ανέφερε στο AF και από κει και πέρα, τα ηνία πήρε ο Dbug / Defence Force, και αποφάσισε να ασχοληθεί κάπως πιο σοβαρά.

Τέλος πάντων μετά από τη σύντομη εισαγωγή μου, διαβάστε τι πραγματικά σημαίνει lazy port.

 

Vincent

Retro Addict
Messages
655
Reaction score
1,295
Points
103
Τίποτε δεν ξεζουμίζει έναν υπολογιστή όποιος αν είναι και αυτός.
Πάντα θα υπάρχει ο άνθρωπος που θα τα καταφέρει καλύτερα.

Ωραίο άρθρο.
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
291
Reaction score
444
Points
63
Τίποτε δεν ξεζουμίζει έναν υπολογιστή όποιος αν είναι και αυτός.
Πάντα θα υπάρχει ο άνθρωπος που θα τα καταφέρει καλύτερα.

Ωραίο άρθρο.
Αυτό είναι βέβαιο. Απλά όπως λέει και ο dbug πολλά από αυτά είναι junior developer stuff.
 

clemenza

Retro Addict
Messages
890
Reaction score
1,140
Points
93
Σηκώστε το χέρι αν έχετε ακούσει αυτή την φράση (ή παραπλήσια) από τον αγαπημένο σας Αμιγκά. Το SOTB στον ST είναι ότι καλύτερο μπορούσε να κάνει ο προγραμματιστής του και δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα καλύτερο.

Μάλλον το ίδιο συνέβη πολλές φορές στον Sqward / Mystic bytes και αποφάσισε να ρίξει μια ματιά. Αφού έφριξε ο άνθρωπος, το ανέφερε στο AF και από κει και πέρα, τα ηνία πήρε ο Dbug / Defence Force, και αποφάσισε να ασχοληθεί κάπως πιο σοβαρά.

Τέλος πάντων μετά από τη σύντομη εισαγωγή μου, διαβάστε τι πραγματικά σημαίνει lazy port.

Ναι, το είχα διαβάσει και εγώ προχτές. Πραγματικά ενδιαφέρον. Και εννοείται ότι πιστεύω τον Dbug καθώς ο ίδιος είναι εξαιρετικός προγραμματιστής, οπότε σαφώς και δεν γράφει κοτσάνες. Όσοι ασχολούνται με ORIC, ξέρουν! :cool:
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,607
Reaction score
2,232
Points
123
Εννοείται ότι ρουφώ σαν σφουγγάρι οτιδήποτε γραφεί - συζητηθεί γύρω από τον αγαπημένο μου υπολογιστή.

Όμως...με ενοχλεί η hardware ιδιαιτερότητα του STE, δηλαδή blitter και Hardware Scrolling να ανταγωνίζονται στο ίδιο bus...
Δε ξέρω τι στην ευχή να πιστέψω...
Μέχρι σήμερα, κανείς δεν έχει δώσει κάποια θεαματική λύση στο θέμα.
Τι να είχε αρχικά είχε στο μυαλό της η μαμά Ατάρι;
Θυμάμαι (τότε πίσω στο χρόνο) ότι όταν οι developers άρχισαν να "μουρμουράνε", ο Tramiel τους απείλησε να τους πάρει τα μηχανήματα...

Άραγε στο μέλλον θα δούμε καμιά επανάσταση στον τρόπο προγραμματισμού;
Θα ξεκλειδώσει η κρυφή (για εμάς τους ρομαντικούς αισιόδοξους, που ακόμη ξεροσταλιαζουμε περιμένοντας ) δύναμη του STE ώστε να δούμε το ποθούμενο;
 

Vincent

Retro Addict
Messages
655
Reaction score
1,295
Points
103
Δεν το ήξερα αυτό για το ίδιο bus :-/
Δεν με εκπλήσσει όμως, η Atari τέτοιες πατάτες έκανε μέχρι και στα falcon/jaguar.
Ας μη πιάσω και τη μαμά commodore...
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
291
Reaction score
444
Points
63
Δεν το ήξερα αυτό για το ίδιο bus :-/
Δεν με εκπλήσσει όμως, η Atari τέτοιες πατάτες έκανε μέχρι και στα falcon/jaguar.
Ας μη πιάσω και τη μαμά commodore...
Γιατί η amiga τι κάνει; Στο ίδιο bus είναι και δίνει αν θυμάμαι καλά 4 cycles cpu, 4 blitter. Στον ste ο blitter έχει δύο modes, hog mode όπου ο blitter παίρνει όλη την bus, και coprocessor mode όπου παίρνει 64 cycles πριν τα ξαναδώσει στη cpu.
 

Vincent

Retro Addict
Messages
655
Reaction score
1,295
Points
103
Βασικά δεν το έθεσα σαν συγκριτικό με την αμίγκα, όπως είδες ανέφερα και την Commodore.
Αφού όμως αναφέρθηκε, ναι. H CPU περιμένει τον blitter διότι βρίσκεται μέσα στον agnus όπου και κάνει κουμάντο.
Αυτό βέβαια μέχρι να βάλεις fast ram όπου και παίζει στο δικό της bus επάνω στη CPU (sidecard), 10-40% επιτάχυνση ανάλογα το computation.
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,607
Reaction score
2,232
Points
123
Οι περισσότεροι ακόμη και σήμερα προτιμούν να χρησιμοποιήσουν για τα πάντα τον blitter (ακόμα και για hardware scrolling) και αφήνουν το STE - HS ανεκμετάλλευτο. Ίσως να υπάρχει ελλιπής τεκμηρίωση, ίσως να μην υπάρχει το πλήθος των προγραμματιστών για να ασχοληθούν, όμως δεν παύει να είναι μια δύσκολη συνθήκη. Ζω για να δω αυτόν που θα καταφέρει να ξεκλειδώσει τη δύναμη και να δώσει τη χαμένη αυτοπεποίθηση στον Ντάνιελ Λαρούσο ...
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
291
Reaction score
444
Points
63
Οι περισσότεροι ακόμη και σήμερα προτιμούν να χρησιμοποιήσουν για τα πάντα τον blitter (ακόμα και για hardware scrolling) και αφήνουν το STE - HS ανεκμετάλλευτο. Ίσως να υπάρχει ελλιπής τεκμηρίωση, ίσως να μην υπάρχει το πλήθος των προγραμματιστών για να ασχοληθούν, όμως δεν παύει να είναι μια δύσκολη συνθήκη. Ζω για να δω αυτόν που θα καταφέρει να ξεκλειδώσει τη δύναμη και να δώσει τη χαμένη αυτοπεποίθηση στον Ντάνιελ Λαρούσο ...
Όχι δεν είναι αυτό. Απλά το h/w scrolling είναι πολύ περιοριστικό και ταιριάζει σε ένα συγκεκριμμένο τρόπο κίνησης. Αντίθετα το scrolling με τον blitter είναι πολύ ευέλικτο.
 

turrican

Retro Guru
Messages
2,607
Reaction score
2,232
Points
123
Όχι δεν είναι αυτό. Απλά το h/w scrolling είναι πολύ περιοριστικό και ταιριάζει σε ένα συγκεκριμμένο τρόπο κίνησης. Αντίθετα το scrolling με τον blitter είναι πολύ ευέλικτο.
Περιοριστικό κάτι πάει και έρχεται, να μην είναι αντιπαραγωγικό και blitter killer φοβάμαι...
 

clemenza

Retro Addict
Messages
890
Reaction score
1,140
Points
93
Οι περισσότεροι ακόμη και σήμερα προτιμούν να χρησιμοποιήσουν για τα πάντα τον blitter (ακόμα και για hardware scrolling) και αφήνουν το STE - HS ανεκμετάλλευτο. Ίσως να υπάρχει ελλιπής τεκμηρίωση, ίσως να μην υπάρχει το πλήθος των προγραμματιστών για να ασχοληθούν, όμως δεν παύει να είναι μια δύσκολη συνθήκη. Ζω για να δω αυτόν που θα καταφέρει να ξεκλειδώσει τη δύναμη και να δώσει τη χαμένη αυτοπεποίθηση στον Ντάνιελ Λαρούσο ...
Δημήτρη, ας φτάσουν πρώτα στα όριά του τον ST και ας το προσπαθήσουν στη συνέχεια και με τον STE. Προς το παρόν πάντως θα σου πρότεινα να μην περιμένεις θαύματα όταν η συνήθης πρακτική είναι "είναι δύσκολο στον ST; Ας το φτιάξουμε για STE". Το επόμενο - και αναμενόμενο - βήμα θα είναι "είναι δύσκολο στον STE; Ας το κάνουμε στον Falcon".

Και δεν βρίσκω και το κατάλληλο emoticon για την περίπτωση, ρε γαμώτο...:thumbdown:
 

Vincent

Retro Addict
Messages
655
Reaction score
1,295
Points
103
Ορίστε



Το παν όπως λες είναι να γίνει στον ST, όλοι ξέρουμε πως ποτέ δεν κοιτούσε κανείς τα upgrades αλλά ούτε και τα νέα μοντέλα.
Στο Megadrive για παράδειγμα, κανείς δεν εκμεταλλεύτηκε την 12μπιτη παλέτα του 2, δεν θα έπαιζε στο 1.
Αν κοιτάξεις και την πρόσφατη εξέλιξη στον CPC με φανταστικά παιχνίδια όπως το Pinball Dreams... τότε ρωτάς τον εαυτό σου γιατί να θέλει Falcon. (see obsession pinball- ste)

Παρακαλώ διαφωτίστε τον άσχετο περί h/w scrolling στον ST(E?)
 

ChrisTOS

Retro Enthusiast
Messages
291
Reaction score
444
Points
63
Δημήτρη, ας φτάσουν πρώτα στα όριά του τον ST και ας το προσπαθήσουν στη συνέχεια και με τον STE. Προς το παρόν πάντως θα σου πρότεινα να μην περιμένεις θαύματα όταν η συνήθης πρακτική είναι "είναι δύσκολο στον ST; Ας το φτιάξουμε για STE". Το επόμενο - και αναμενόμενο - βήμα θα είναι "είναι δύσκολο στον STE; Ας το κάνουμε στον Falcon".

Και δεν βρίσκω και το κατάλληλο emoticon για την περίπτωση, ρε γαμώτο...:thumbdown:
Να σου πω σε αυτό, ο ST δεν έχει άλλα όρια για σπάσιμο. Δεν θα δεις κάτι καλύτερο από το Odd Stuff, το Fantasia, το Suretrip II και το Virtual Escape, για να μην πάω πιο πίσω στο Dark Side of the Spoon και το Cuddly Megademo. Μπορείς να δεις καινούριες παρουσιάσεις, κάνα fps καλύτερο C2P άντε και καμιά ribbon στα 3fps αν πάει κάποιος να αντιγράψει κάποιο εφέ από PC. Ενδιαφέρον σε ST έχουν τα 256bytes και τα 4Κ, τι μπορεί να γίνει σε high res, τέτοια πράγματα.
Αντίθετα στον STE απλά έχουμε πλησιάσει στο τι μπορεί να γίνει και είναι πολύ περισσότερο ενδιαφέρον μηχάνημα για πειραματισμό.

Καταλαβαίνω την σκέψη σου, αλήθεια, αλλά στην κοινότητα των Atarαδων είναι πιο ενδιαφέρουσα η βελτίωση του Outrun και του Lotus για STE. Άλλωστε όσοι έχουμε μείνει, ένα STE το χουμε, επίσης οι περισσότεροι περιμέναμε χρόνια να δούμε τον STE να παίρνει την θέση που του αξίζει. Οι περισσότεροι χρήστες θα αγόραζαν κάτι μόνο και μόνο γιατί θα έλεγε STE enhanced και ας είχε απλά μια title screen με παλέτα 4096 χρωμάτων.

Παρακαλώ διαφωτίστε τον άσχετο περί h/w scrolling στον ST(E?)
Στον ST δεν έχουμε h/w scroll. Υπάρχει μια τεχνική που ονομάζεται sync scrolling, βλέπε για παράδειγμα το παιχνίδι Warp. Στον STE έχουμε κανονικό h/w scrolling. Για περισσότερες λεπτομέρειες

 
Top