What's new
iamretro

Wow! It seems you have yet to create an account with us! Needless to say, you have to register in order to get the full "iamretro" experience! You will then be able to create your own topics, reply to posts and be an active member of the MOST prolific community in Greece (even further than that, but we're being modest for now). So don't delay! REGISTER!

Xenon 2 Megablast - Atari STE

turrican

Retro Guru
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
2,925
Για όσους συμπαθούν τον Atari ST η παρακάτω είδηση θα προκαλέσει κύματα ενθουσιασμού και τάσεις οπαδικής συσπείρωσης! Το Xenon 2 Megablast στον Atari STE ακούγεται απο σήμερα πολύ διαφορετικά κάνοντας computers με θηλυκά ονόματα να κοιτούν αμήχανα! Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα βασίζεται στο STE DMA και τον τεράστιο αποθηκευτικό χώρο των SD card. Η Atari κοινότητα είναι ζωντανή και δείχνει τα δόντια της.



Σας έπεσε το σαγόνι; :wave:
http://atariage.com/forums/topic/233961 ... ega-music/
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
Και για να έχουμε και μέτρο σύγκρισης

Και η έκδοση για CDTV ;)

Ζόρικα τα πράματα Δημήτρη :think:
 

dR_wH0

Solder Noob
Staff member
Comrade
Joined
Mar 24, 2012
Messages
5,854
Πολύ μεγάλη διαφορά απο τον ST όντως.
 

spyros.s

Retro Enthusiast
Comrade
Joined
Oct 8, 2012
Messages
455
Ουσιαστικά έβαλαν το κανονικό τραγούδι στον ste. Πολύ καλό...με κάτι τέτοια μπαίνω σε σκέψεις:
Βλέποντας τις προσπάθειες των ανεξάρτητων δημιουργών στα διάφορα φορμά εκ των υστέρων αντιλαμβάνομαι ότι τα μηχανήματα μας αδικήθηκαν τότε από τις συνθήκες και την δεδομένη ακόρεστη ανάγκη για κέρδος και μάλιστα άμεσο των εταιριών.
Τι εννοώ...βλέπει για παράδειγμα κάποιος το rtype remake ή το bubble bobble σε cpc...
Ενθουσιάζεται και αναρωτιέται: γιατί δεν το κάνανε τότε έτσι; Γιατί βγάλανε κάτι πρόχειρο στη θέση του; Εξαιρώ το xenon 2 του Δημήτρη διότι αναφέρεται σε παιχνίδι προγενέστερο του ste άρα δεν μπορούσαν να το κάνουν! Βέβαια απορείς γιατί δεν έβγαλαν έστω τότε μια νέα έκδοση που να εκμεταλλεύεται τις παραπάνω ικανότητες του ste! Βλέπεις για παράδειγμα το sob σε st..."γιατί τόσο πρόχειρο πορτ;;;"! Δεν μπορούσαν κάτι καλύτερο;
Βλέπεις τα περισσότερα arcade conversions σε αμίγκα- το καλύτερο home της εποχής- και απορείς:γιατί ενώ το hardware ήταν ανάλογο του coin op παίρναμε τελικά ΠΑΝΤΑ κάτι λιγότερο;
Εκ των υστέρων πιστεύω ότι τότε μας δούλευαν οι εταιρίες λογισμικού και απλά μας έδιναν κάτι να ασχολιόμαστε αλλά ποτέ ανάλογο των ηλεκτρονικών για να τα χώνουμε και εκεί...
Αυτό στις κονσόλες δεν έγινε...εκεί η δουλειά ήταν πάντα σοβαρότερη και δεν τα φορτώνω όλα σε άλλους τζίρους και υποστήριξη που θα πει ως υπεράσπιση ο καθένας...
Άλλωστε τα remake που μας εντυπωσιάζουν δεν τα φτιάχνουν οι μεγάλες εταιρίες αλλά ρομαντικοί ή μικρές ομάδες προγραμματιστών...
Αρχίζω να απομυθοποιώ την εποχή βλέποντας την έτσι...
ευτυχώς που τα μασίνια μας έχουν για μένα την γοητεία τους που δεν σβήνει εύκολα...
 

turrican

Retro Guru
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
2,925
Χρόνη διαφορά έχει όχι μόνο από τον ST αλλά και από την Amiga!!!
Δες και την ingame μουσική που δεν υπήρχε παλιότερα. Άκου την αντίστοιχη της Amiga και θα δεις ότι αυτή διακόπτεται όταν ακούγονται τα ηχητικά εφέ αφού δεν επαρκούν τα κανάλια! Με αυτή την τεχνική μπορείς να έχεις υψηλού επιπέδου ήχο χωρίς να χρειάζεται έξτρα μνήμη ( σε ένα 1040 STE τρέχει κανονικά).

Η φιλοσοφία είναι σαν και αυτή του CDTV που πόσταρε παραπάνω ο Νικόλας (εκεί φυσικά ο ήχος είναι ανώτερος αφού παίζει κατευθείαν Audio CD με τα προφανή μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα). Εδώ ένα ultrasatan κάνει τη δουλειά και το παιχνίδι μας θα καταλαμβάνει περίπου 25 ΜΒ στο δίσκο. Φανταστείτε σε ποια άλλα παιχνίδια θα μπορούσε να εφαρμοστεί αυτό....Blood money, SOTB και δε συμμαζεύεται. Το παλικάρι που το σκέφτηκε κάνει θαύματα...Θυμάστε τα εκπληκτικά videos avi που έπαιζαν σε STE; Αυτός τα είχε φτιάξει...
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
Επίσης έχει χαμηλώσει την ένταση στο "πιου πιου" που στην original εκτέλεση στον ST είναι κάπως εκνευριστικό ;)
 

turrican

Retro Guru
Comrade
Joined
Jun 13, 2012
Messages
2,925
Χα! χα, το μόνο κακό!!!!! Α, όλα και όλα, εμείς οι αταρικοί είμαστε ανάποδοι άνθρωποι χαμηλώνουμε τα samples για να ακούμε τον "κανονικό" ήχο chip-music μπιου,μπιου!!!!


Θα σολιάσω και λίγο την απάντηση του Σπύρου που μου έδωσε ωραία πάσα.
Έχω κάνει κατά καιρούς τις ίδιες σκέψεις και δε το έχω λύσει ακόμα εντελώς.
Ένιωθα ριγμένος όταν έβλεπα ότι οι προγραμματιστές δεν εκμεταλλεύονταν σωστά το μηχάνημα που διέθετα.
Το ένιωσα κάτω απο πολλές ιδιότητες. Σαν Atari ST χρήστης, απελπίστηκα με το καταραμένο single side των παλιών ST που εξαιτίας του οι εταιρίες μας γέμιζαν δισκέτες και μας έκοβαν ολόκληρες εισαγωγές από τα games. Εκνευρίστηκα με κάποιες ξεπέτες που μόνο για 16bit παιχνίδια δεν έμοιαζαν και έπαιζαν με τον πόνο μου.

Αν όμως το δω λιγάκι πιο ψύχραιμα θα καταλάβω ότι αυτό γίνονταν σε όλα μα όλα τα μηχανήματα όλων των εταιριών.
Τα ίδια παράπονα είχα και σαν Amiga 1200 χρήστης όταν προσπαθούσα να βρω AGA games και demos καμαρώνοντας για την υπεροχή μου έναντι της 500. Σύντομα κατέληξα ότι σχεδόν όλα τα καλύτερα παιχνίδια της Amiga ήταν για OCS... τζίφος! Το χαντάκωσαν το μηχάνημα κανονικά. Απογοήτευση πλήρης.

Και σαν spextrum 128 user πάλι είχα παράπονα.... τέλος πάντων δε το έχω λύσει....

Αλλά βλέποντας τους σημερινούς χομπίστες coders δε νομίζω ότι ήταν ανώτεροι απο τους παλιούς (πιθανότατα να είναι και κατώτεροι). Βλέπω όμως σήμερα ως διαφορά, κάποιες πολύ καλές ιδέες, που υλοποιούνται όμως με τη βοήθεια της ανάπτυξης φθηνού σύγχρονου hardware που επιδρά βοηθητικά σε όποια τους σκέψη. Είναι μεγάλο πράγμα να έχουν σήμερα όλοι οι home users ένα σκληρό δίσκο (SD-card). Τότε κόστιζε όσο όλο το μηχάνημα και ήταν απογοητευτικό το κόστος. Επίσης σήμερα πολλοί από εμάς είχαμε την τύχη να επεκτείνουμε τα μηχανήματα μας στο φουλ της μνήμης που μπορούν να δεχτούν, γεγονός που παλιά ήταν όνειρο....

Τα βελτιωμένα λοιπόν σύγχρονα remakes παιχνιδιών στα ίδια μηχανήματα, εμένα μου δείχνουν σίγουρα κάτι για την αδιαμφισβήτητη αξία των σημερινών coders. Απο την άλλη όμως (για να είμαι ειλικρινής), δεν έχω δει και πολλούς απο αυτούς να έχουν τα κότσια να σχεδιάσουν τη μηχανή ενός παιχνιδιού απο την αρχή....

Σχεδόν όλοι σηκώνουν την παλιά δουλειά (ριπ) κάνοντας μόνο μερικές αλλαγές. Εκεί είναι που το ξανασκέφτομαι και βλέπω ότι εκείνοι οι παλιοί έκαναν πραγματικά τρελή δουλειά που δύσκολα θα την έκανε κάποιος σήμερα...
 

chriskgnr

Retro Guru
Comrade
Joined
Oct 2, 2012
Messages
2,067
nkary said:
Και για να έχουμε και μέτρο σύγκρισης

Ζόρικα τα πράματα Δημήτρη :think:


:lol: :lol: :lol:
 

nkary

Too Retro to post!
Comrade
Joined
May 20, 2012
Messages
4,431
Έλα εσύ αμέσως. Εννοούσα ζόρικα όταν η σύγκριση γίνετε με CDTV ;)
 

konc

Retro Enthusiast
Comrade
Joined
Nov 8, 2012
Messages
420
Μιας και βάλατε και την έκδοση για PC να την ακούσουμε (τρομάρα μας οι PCάδες :lol: )

Έχει κάποιος 100% σίγουρη απάντηση για το αν τελικά αυτή η έκδοση υποστήριζε adlib? Στο mobygames
http://www.mobygames.com/game/dos/xenon ... t/techinfo
φαίνεται πως ναι, αλλά θα πόνταρα στο όχι... Μόνο πίου-πίου γνώρισα.
 

amiga500fan

Retro Addict
Comrade
Joined
Sep 23, 2012
Messages
813
Aπο τα πρώτα shoot em up που έπαιξα σε pc φίλου αν και σε ασπρόμαυρη οθόνη ήταν τέλειο!!!!
 
Top