Storyline

Ο πρώτος βασιλιάς της Kyrandia, ο King William, σε μια μυστική του συνάντηση με τις δυνάμεις της «Φύσης» αποφασίζει ότι θα κάνουν τα πάντα, τόσο για την προστασία της «Φύσης» αλλά όσο και για τους κάτοικους της Kyrandia.

Η «Φύση» πρός ένδειξη της ευγνωμοσύνης της για την τεράστια ευθύνη που ανέλαβαν οι άνθρωποι, θα φτιάξει ένα τεράστιο σμαράγδι στην θέση που καθόταν ο King William. Το σμαράγδι αυτό, θα πάρει το όνομα «Kyragem» και στα χρόνια που θα ακολουθήσουν θα συσσωρεύσει όλη την μαγεία του κόσμου, καθιστώντας έτσι την Kyrandia, την πρωτεύουσα της «Μαγείας». Τα χρόνια θα περάσουν ήσυχα και παραγωγικά και η Kyrandia θα γνωρίσει όλη την εξέλιξή που θα γνώριζε ένα αναπτυσσόμμενο κράτος – Ειρήνη, πόλεμο, την ανεξαρτησία των γυναικών και το δικαίωμα τους να γίνουν Mystics κ.ο.κ.

Απροκάλυπτα όμως μια μέρα και χωρίς κάποιο προφανή λόγο, ο γελωτοποιός της Βασιλικής Αυλής, εν ονόματι Malcolm  θα δολοφονήσει τον Βασιλιά και την Βασίλισσα. Ο Kallak, επικεφαλής τότε των Μυστικιστών, τον τιμωρεί για το αποτρόπαιο αυτό έγκλημα του, φυλακίζοντας τον στα μπουντρούμια του κάστρου με ένα παντοδύναμο μαγικό ξόρκι. Στην συνέχεια θα πάρει τον Brandon (τον μοναδικό απόγονο τους)  υπό την προστασία του και θα τον μεγαλώσει ο ίδιος με απόλυτη μυστικότητα.

Το παιχνίδι μας λοιπόν, αρχίζει με τον Malcolm να σπάει το «ξόρκι» και να δραπετεύει από το κάστρο.

Φυσικά δεν αργεί να σκορπίσει τον όλεθρο και την καταστροφή στη Kyrandia. Δένδρα, σκίουροι, μυστικιστές, λίμνες – όλοι θα πάρουν αυτό που τους αξίζει, δηλαδή την χαρούμενη εκδίκηση του. Ένας από τους πρώτους που θα την γευτούν (την εκδίκηση) είναι και ο Kallak. Σε μια επική μάχη που θα δώσει μαζί του (πάρα τα αρθριτικά του προβλήματα) νικητής θα βγει ο κάκιστος γελωτοποιός, αφήνοντας σε κατάσταση απολίθωσης τον καημένο Kallak. Ενώ ο Malcolm πάει να ισιώσει την πλάτη του, σκάει μύτη ο Brandon στο πλάνο. Είναι πλέον ένας νεαρός άνδρας και η μόνη ελπίδα που έχει ο Kallak για να ξαναγίνει άνθρωπος. Μένει να δούμε, αν θα καταφέρει να επαναφέρει την τάξη στην Kyrandia, αν θα ξε-πετρώσει (υπάρχει αυτή η λέξη ; ) τον παππού του και φυσικά αν θα μπορέσει να αποδείξει σε αυτόν τον γελωτοποιό ότι κανείς δεν τα βάζει μαζί του….ιδίως κάποιος που τον ντύνει ακόμα η μαμά του!

Gameplay

Καταρχήν να τονίσω ότι οι διάλογοι που έχει το παιχνίδι, είναι από τους εξυπνότερους που έχω δεί ποτέ. Τα λογοπαίγνια ανάμεσα στους NPC’s είναι φοβερά και σε τραβάνε πραγματικά να τα διαβάσεις λέξη-προς-λέξη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο διάλογος ανάμεσα στον Malcolm και στον Brandon, όταν αυτοί συναντιούνται για 1η φορά, έξω από την είσοδο των Caverns. Ο Malcolm σε μια προσπάθεια να τον πικάρει, θα αφήσει ένα υπονοούμενο ότι η μαμά του δεν ζει πιά και ο Brandon έξυπνα θα του απαντήσει «Η δικιά σας κύριε σίγουρα ζει, γιατί προφανέστατα αυτή διαλέγει τα ρούχα σας».  EPIC ANSWER

Το  σενάριο μας λοιπόν, χωρίζεται σε 4 κεφάλαια και ο Brandon πρέπει να λύνει τους γρίφους σε κάθε κεφάλαιο για να μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο, δηλαδή στην παρακάτω περιοχή. Είναι ένα πρακτικό σύστημα, το οποίο ναι μεν είναι περιοριστικό, αλλά εξασφαλίζει ότι δεν θα «πνιγείτε» από περιοχές και αντικείμενα, ενώ θα  κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον για να συνεχίσετε. Ένας ασφαλής περιορισμός που εφάρμοζαν αρκετά adventure εκείνη την εποχή.

Αυτό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι ότι το παιχνίδι «χτίζει» την ιστορία του πάνω στα πετράδια – θα τα βρείτε παντού και αποτελούν ένα μεγάλο μέρος, σχεδόν σε όλους τους γρίφους.  Οι γρίφοι που θα συναντήσετε είναι σχετικά μικρής δυσκολίας και αρκετά straight-forward χάρη στο νέο αυτό σύστημα χειρισμού.

Δυστυχώς όμως, θα υπάρξουν μερικές στιγμές, που θα κολλήσετε και ο μόνος τρόπος για να προχωρήσετε θα είναι είτε το Pixel Hunting είτε οι δοκιμές στην τύχη. Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Pixel Hunting είναι η διαδικασία του να πατάς στην τύχη (αλλά με λογικό σκοπό) τον κέρσορα στην οθόνη, ψάχνοντας για κάποιο κρυμμένο στοιχείο/αντικείμενο που δεν είναι ορατό με το μάτι.

Το παιχνίδι έχει μερικά εμφανή προβλήματα όσο αφορά τον σχεδιασμό μερικών γρίφων, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα είναι αρκετό για να τα παραβλέψετε (π.χ ο γρίφος που πρέπει να βρείτε την σωστή σειρά που «καίτε» τα πετράδια στο μπολ στην 2η περιοχή..)

Χα! Για που το βάλαμε μικρούλη Brandon ; ….

Χειρισμός

Ο χειρισμός του Brandon είναι εύκολος και γίνεται εξ’ ολοκλήρου με το ποντίκι. Ο κέρσορας δείχνει σε ποιες εξόδους μπορούμε να πάμε η όχι. Για παράδειγμα, ένα βελάκι στην άκρη της οθόνης μας δείχνει ότι μπορούμε να συνεχίσουμε στην επόμενη οθόνη ενώ ένα απαγορευτικό μας δείχνει ότι φτάσαμε σε αδιέξοδο. Η Westwood υλοποίησε με περηφάνια το νέο της σύστημα χειρισμού στο Legend of Kyrandia, αψηφώντας τα παραδοσιακά command set τύπου SCUMM. Με ένα πάτημα του κουμπιού κάνετε τα πάντα – εύκολα, γρήγορα και απροβλημάτιστα.

Τα ¾ της οθόνης είναι για την απεικόνιση της ιστορίας μας (για το actual gameplay δηλαδή), ενώ μόλις το ¼ (στην κάτω μεριά της οθόνης) είναι τα απαραίτητα εργαλεία μας. Εκεί θα βρούμε το περιορισμένο μας inventory, το μαγικό μενταγιόν μας (όταν το αποκτήσετε) και οι επιλογές για Save/Load/Quit του παιχνιδιού – αυτά όσο αφορά το τι βλέπουμε στην οθόνη μας.

Το μόνο πρόβλημα εδώ, είναι το περιορισμένο Inventory, μόλις 10 θέσεων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να πρέπει να αφήνετε αντικείμενα σε κάποια οθόνη και να συνεχίζετε, ελπίζοντας ότι αυτό που αφήσατε δεν θα σας χρειαστεί στο μέλλον. Κάτι που φυσικά δεν συμβαίνει και στην πορεία αναγκάζεστε να επιστρέψετε πίσω για να τα μαζέψετε. Αν δεν κάνω λάθος, σε κάθε οθόνη το παιχνίδι μας επιτρέπει να «αφήσουμε» 10 η 11 αντικείμενα – μια ακόμα καινοτομία σε παιχνίδια αυτού του είδους.

Στις σπηλιές γίνεται πρώτη φορά αντιληπτό το πρόβλημα του Inventory..

Γραφικά/Ήχος

Όσο αφορά τα γραφικά, η Westwood έκανε για ακόμα μια φορά απίστευτη δουλειά. Η προσπάθεια να γίνουν όσο πιο αληθοφανή τα τοπία είναι φανερή και αξιέπαινη. Τα animations τόσο στα backgrounds όσο και των χαρακτήρων είναι ομαλότατα και καλοσχεδιασμένα χωρίς ατέλειες.  Μουσικά το παιχνίδι υπερτερεί, αφού για άλλη μια φορά έβαλε το χεράκι του ο Frank Klepacki (C&C Generals Series, Land of Lore κτλ). Σχεδόν σε κάθε σκηνή, υπάρχει άλλη μουσική υπόκρουση, πανέξυπνα γραμμένη για το σενάριο. Πραγματικά σε προϊδεάζει και σε βάζει στο κλίμα. Η έκδοση για PC μπορεί να είναι λίγο αδικημένη γιατί ήταν καθαρά MIDI, οπότε η ποιότητα της εξαρτιόταν ανάλογα με τον εξοπλισμό που είχατε, ενώ οι τυχερότεροι κάτοχοι Amiga, μπορεί να πήραν port του παιχνιδιού, άλλα όλη η μουσική ήταν sampled και ποιοτικότερη των PC – μέχρι να κυκλοφορήσει βέβαια η CD έκδοση του.

Trivia

Λίγοι γνωρίζουν ότι η Westwood με αυτό το παιχνίδι, ήλπιζε να κάνει την διαφορά στην αγορά των Adventures. Βλέπετε, μέχρι τότε, όλα τα παιχνίδια αυτού του τύπου (Graphical Adventure Game – GAG), χρησιμοποιούσαν ολόκληρες εντολές για να οδηγήσουν τον ήρωα, τις οποίες είτε τις γράφαμε χειροκίνητα εξ’ ολοκλήρου (π.χ Open Door, Turn on the light, κτλ) είτε τις δημιουργούσαμε μέσα από ένα set εντολών, το γνωστό σε όλους πλέον Scumm (π.χ Give meat TO dogs). Χαρακτηριστικά παραδείγματα για τα 2 παραπάνω είδη είναι τα πρώιμα Kings Quest της Sierra (μέχρι το IV) και σχεδόν όλα τα παιχνίδια της Lucasfilm Ltd (Maniac Mansion series, Zak Mc Kraken, Secret of Monkey Island κτλ).

O Brett Sperry λοιπόν και ο Louis Castle ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν κάποιον από τους μεγάλους εκδότες παιχνιδιών, για να δείξουν το νέο τους παιχνίδι, το νέο τους σύστημα διαχείρισης χαρακτήρα και αντικειμένων! Πάνω σε αυτή τους την προσπάθεια, συναντιούνται με τον Ken Williams της Sierra. Κάθονται σε ένα δωμάτιο, του λένε την ιστορία του Legend of Kyrandia και του δίνουν ένα μικρό demo. Είναι σίγουροι ότι θα εκστασιαστεί ο  Ken και θα τους κάνει μια ενδιαφέρουσα πρόταση για να κυκλοφορήσει η Sierra το Legend of Kyrandia!

Όμως το απροσδόκητο καραδοκεί στην γωνία. Ο Ken τους καλεί μετά από λίγες ημέρες και τους βάζει σε ένα δωμάτιο και τους δείχνει το νέο adventure της Sierra, το Kings Quest V. Όλος του ο χειρισμός γίνεται με το ποντίκι με ένα εξίσου πολύ εύκολο τρόπο. Αντί λοιπόν να κυκλοφορήσει το Legend of Kyrandia η Sierra, ο Ken Williams τους ρωτάει αν πουλάνε την εταιρεία τους! Η Sierra θέλει να αγοράσει την Westwood! Ο Brett και ο Louis αρνήθηκαν κατηγορηματικά! Δεν είχε σχέση το χρηματικό ποσό, γιατί ήθελαν να είναι ανεξάρτητοι και ελεύθεροι! Τελικά βρίσκουν την Virgin για να κυκλοφορήσει το Kyrandia.

Νομίζω εν τέλη η ιστορία τους δικαίωσε για αυτήν τους την επιλογή..

  • 88%
    ΓΡΑΦΙΚΑ - 88%
  • 95%
    ΗΧΟΣ - 95%
  • 90%
    ΣΕΝΑΡΙΟ - 90%
  • 90%
    GAMEPLAY - 90%
  • 75%
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ - 75%
87.6%

Summary

Ένα πραγματικό “διαμάντι” της Westwood που ακόμα και σήμερα έχει πολλά να προσφέρει! Το μόνο αρνητικό του ; Η διάρκεια του!

dR_wH0

dR_wH0

Πορωμένος ρετρο συλλέκτης, πρώην φανατικός gamer και νύν μεσήλικας! Αυτός είναι ο Δόκτωρ Χού και μέσα απο τα κείμενα του, δίνει ένα διαφορετικό αέρα στο iamretro! Αυτά δηλαδή που προλαβαίνει να γράψει όταν βρεί τον χρόνο.....

Σχόλια

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Γραφτείτε στο NewsLetter μας

Υποσχόμαστε να μην γεμίζουμε το mailbox σας με άθλιες προσφορές or / λοτταρίες για διακοπές στο Τιμπουκτού