Sturmwind

Βγαίνουν ακόμα παιχνίδια για το Dreamcast?!

To Dreamcast δεν χρειάζεται συστάσεις. Πρόκειται για την 2η αδικοχαμένη κονσόλα της Sega μετά το Saturn, που όπως αποδείχτηκε ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της για να πετύχει… Το Dreamcast, 10 χρόνια μετά την επίσημη διακοπή κυκλοφορίας του, διατηρεί μια μεγάλη βάση χρηστών που το υποστηρίζει. Από αυτή τη κοινότητα λοιπόν και συγκεκριμένα από τον Roland Graf (μέλος της ομάδας Duranik), σε συνεργασία με την εκδότρια εταιρεία RedSpotGames «ξεπηδά» μια ανεξάρτητη κυκλοφορία για την κονσόλα της Sega. Το Sturmwind είναι μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια και μακάρι να δούμε και πολλές άλλες!

To Sturmwind είναι η 3η ανεξάρτητη κυκλοφορία για το Dreamcast μετά τα Rush rush Rally Racing και το Irides:Masters Of Block το 2009. To στάδιο παραγωγής του παιχνιδιού είχε διάρκεια 6 χρόνια. Το πρώτο demo παρουσιάστηκε στο Atari Jaguar CD, με playable μόνο την πρώτη πίστα και χωρίς καθόλου μουσική και ηχητικά εφέ. Τα γραφικά χαρακτηρίστηκαν από τον τύπο εντυπωσιακά, αλλά από εκείνο το σημείο και μετά τα «ίχνη» του παιχνιδιού χάθηκαν, ‘ώσπου ανακοινώθηκε η μετάβαση στο Dreamcast. Μετά από μικρές καθυστερήσεις από την εκδότρια εταιρία λόγω προβλημάτων στο τύπωμα τον CDs, τελικά ανακοινώθηκε η κυκλοφορία του παιχνιδιού μέσα στο 2012. Ναι, η αναμονή άξιζε!

Βάρα ότι κινείται! Η μήπως όχι;

Λατρεύετε την ακατάπαυστη δράση των 2d shoot em ups παιχνιδιών που αγαπήσαμε στα arcades; Το Sturmwind είναι ένα από αυτά και οι επιρροές από παιχνίδια όπως τα Axelay, R-Type, Gradius, Thunder Force είναι ολοφάνερες. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως παίζεις με κολλημένο το δάχτυλο στο κουμπί του fire! Το gameplay έχει και έξυπνα χαρακτηριστικά. Όπως επιλογή όπλων ανάλογα με τον εχθρό και την συλλογή των bonus ανάλογα με το όπλο που χρησιμοποιείτε εκείνη τη στιγμή. Προσφέρει λοιπόν κάτι παραπάνω απο την απλή “βάρα ότι κινείται” δράση που συναντήσαμε σε παλιότερα shups τύπου Aerofighters. Αυτό μόνο θετικό μπορεί να χαρακτηριστεί βέβαια! Το παιχνίδι προσφέρει 2 modes παιχνιδιού, το Arcade και το Normal. Στο Arcade mode είναι διαθέσιμα 6 levels τα οποία πρέπει να τελειώσετε χωρίς continue! Μην ανησυχείτε δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται. Ακόμα και στο normal επίπεδο δεν θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα. Στο normal mode “κρύβεται” το ‘πραγματικό’ παιχνίδι, το οποίο περιλαμβάνει 16 επίπεδα κάποια από τα οποία είναι μάχες με γιγαντιαία bosses! Η πρόοδος σας αποθηκεύεται στην αρχή κάθε level. Έτσι ο παίχτης έχει την δυνατότητα να ξεκινήσει από το level που έπαιξε τελευταίο με γεμάτη τη μπάρα ενέργειας. Είναι εμφανές πως η Duranik είχε την πρόθεση να κάνει το παιχνίδι προσιτό και σε περισσότερο αρχάριους gamers και τα κατάφερε μια χαρά, χωρίς να απογοητεύει τους περισσότερο hardcore οπαδούς του είδους.

Τα διαθέσιμα όπλα για το αεροσκάφος σας είναι 3 με διαφορετικές μεταξύ τους ιδιότητες. Το πρώτο όπλο τύπου Vulcan με το οποίο μπορείτε να “σκορπίζετε” πυρομαχικά γύρω από το σκάφος,  το δεύτερο εκτοξεύει πυρά σε σχηματισμό κύματος και έχει μεγαλύτερη εμβέλεια ενώ το τελευταίο είναι ένα παλιό καλό όπλο τύπου laser με έντονο πράσινο χρώμα! Κάθε όπλο αναβαθμίζεται με συγκεκριμένα power ups, οπότε σιγουρευτείτε πως χρησιμοποιείται το κατάλληλο όπλο για το εκάστοτε power up, ειδάλλως δεν θα έχει την παραμικρή επίδραση. Φυσικά το σκάφος σας είναι εφοδιασμένο και με μια βόμβα μεγατόνων η οποία εξαφανίζει τα πάντα από την οθόνη σας στη στιγμή! Ιδιαίτερα χρήσιμη στα σημεία με συνωστισμό από εχθρούς!

Πανδαισία!

Όποιος έχει την εντύπωση πως το sturmwind, σαν ανεξάρτητη κυκλοφορία υστερεί σε γραφικά, ας το ξανασκεφτεί! Η δουλειά που έχει γίνει στον οπτικό τομέα είναι εξαιρετική και το παιχνίδι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από διάφορα άλλα σημερινά shoot em ups που ‘κυκλοφορούν” στο PSN και στο XBOX Live.Τα background είναι pre rendered και animated με εκπληκτικά χρώματα, ευκρινή και καθαρά, με ποικιλία στην θεματολογία τους αλλά παράλληλα πολύ ‘φλύαρα’ σχεδιασμένα! Συνεχώς θα βλέπετε animation και αντικείμενα στο background! Εντύπωση προκαλεί η λεπτομέρεια στη σχεδίαση των αεροσκαφών (εχθρικών ή μη) και ειδικά των γιγαντιαίων bosses. Ακόμα και όταν η οθόνη γεμίζει από εχθρούς και κάθε είδους πυρά, τα πάντα είναι ευδιάκριτα και η παρακολούθηση τις δράσης δεν γίνεται σε κανένα σημείο κουραστική. Φυσικά το frame rate είναι απόλυτα σταθερό σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Σε γενικές γραμμές  το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό! Το κερασάκι στην τούρτα είναι τα πολλά διαφορετικά οπτικά εφέ εκρήξεων και γενικότερα του περιβάλλοντος, τα οποία μοιάζουν σαν να ξεπήδησαν από κάποιο σύγχρονο tech demo. Πάντως τις πρώτες ώρες παιχνιδιού θα δυσκολευτείτε αρκετά να ξεχωρίσετε τα αντικείμενα του background από τα αντικείμενα με οποία υπάρχει αλληλεπίδραση, αλλά θα συνηθίσετε γρήγορα. Το παιχνίδι διεκδικεί άνετα τον τίτλο του καλύτερου 2D παιχνιδιού στο Dreamcast, τουλάχιστον στον οπτικό τομέα.

Ο ήχος είναι ότι ακριβώς περιμέναμε από ένα παιχνίδι του είδους. Ποικίλα και ρεαλιστικά ηχητικά εφέ εκρήξεων, όπλων laser, συγκρούσεων και πολλά άλλα θα σας συντροφεύουν με μουσικό χαλί την ρυθμική, ιδιαίτερη και απόλυτα ταιριαστή μουσική, την οποία επιμελήθηκε ο γνωστός για τα chiptunes που συνθέτει, “505”.

Πότε θα βγει το Sturmwind 2 είπαμε;;

Ψυχραιμία! Ακόμη δεν κυκλοφόρησε το πρώτο! Το Sturmwind αξίζει και με το παραπάνω την προσοχή σας. Αν ξεπεράσετε την κάπως χαλαρή δυσκολία του και το “καλογυαλισμένο” ύφος του θα περάσετε πολύ ευχαρίστα την ώρα σας. Μπορεί για τους φανατικούς των hardcore shoot em ups να μοιάζει “περίπατος” αλλά πόσο συχνά βλέπουμε παιχνίδι για το Dreamcast και μάλιστα τόσο προσεγμένο; Οι οπαδοί της Sega και ιδιαίτερα οι κάτοχοι Dreamcast επιβάλεται να το αποκτήσουν. Οι υπόλοιποι ας φροντίσουν να ασχοληθούν με το Sturmwind με κάποιο τρόπο μόνο και μόνο για το εκπληκτικό συναίσθημα που αφήνει…ένα arcade παιχνίδι μιας άλλης εποχής. Long Live the Dreamcast!

Extra Stuff:

Απόσπασμα της συνέντευξης που παραχώρησε ο επικεφαλής της ομάδας Duranik, Roland Graf στην σελίδα Die Hard GameFAN:

DHGF: Η Duranik δημιουργεί απο τα μισά της δεκαετίας του 90, παιχνίδια για επισήμως “νεκρά” συστήματα. Τι σας κινεί το ενδιαφέρον σε συστήματα όπως το Jaguar, το Lynx και το Dreamcast

Graf:Όλα τα παραπάνω συστήματα παραμένουν ακόμα και σήμερα εξαιρετικά ενδιαφέροντα απο τεχνικής πλευράς. Το γεγονός ότι είναι παλιά δεν τα καθιστά αυτόματα και βαρετά! Επίσης το να προγραμματίζεις για μια κονσόλα είναι πάντα πολύ πιο ιδιαίτερο απο τον προγραμματισμό για PC. Απο το πως “τρέχεις” τα προγράμματα σου μέχρι την διαδικασία του debug υπάρχουν μεγάλες διαφορές.

DHGF:Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης όχι μόνο για την δημιουργία του Sturmwind, αλλά και για την επίσημη κυκλοφορία του για το Dreamcast εν έτη 2012;

Graf:Έτσι το είχαμε σχεδιάσει απο την αρχή. Θέλαμε το παιχνίδι να κυκλοφορήσει κανονικά στην φυσική του μορφή. Να είναι κάτι χειροπιαστό και όχι κάτι που απλά “κατεβάζεις” απο το διαδίκτυο. Δεν είμαστε και οι μεγαλύτεροι οπαδοί των ψηφιακών διανομών. Τι θα κάνεις σε 15 χρόνια απο τώρα για παράδειγμα; Σήμερα μπορείς να παίξεις όλα εκείνα τα παλιά παιχνίδια της κονσόλας σου. Βάζεις το αγαπημένο σου Sega Genesis παιχνίδι στην κονσόλα και λειτουργεί μια χαρά. Περιμένεις να ισχύει το ίδιο σε 15 χρόνια για τα PS3 και Xbox360; Πολλά απο τα παιχνίδια σου δεν θα λειτουργούν καθώς οι servers δεν θα υπάρχουν πλέον.

DHGF:Πες μας μερικά πράγματα για το Sturmwind. Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά του με τα υπόλοιπα γνωστά shoot em ups και που διαφέρει;

Graf:Είναι ένα “ευρωπαικό shmup” όπως θα το αποκαλούσαν μερικοί. Είναι βαθιά επηρεασμένο απο παιχνίδια της εποχής του Atari ST και της Amiga ή ακόμα και του SNES. Μας αρέσουν για παράδειγμα παιχνίδια όπως το Axelay και το Blood Money. Οπότε μην περιμένετε απλά ένα “βάρα ότι κινείται” shooter. Επίσης πιστεύω πως το παιχνίδι είναι πολύ προσιτό. Ακόμα και κάποιος με μικρή εμπειρία στα shmups θα καταφέρει να δει τις τελευταίες πίστες του παιχνιδιού

Η συνέχεια της συνέντευξης εδώ:http://diehardgamefan.com/2012/04/19/interview-with-roland-graf-of-duranik-about-sturmwind-for-the-sega-dreamcast/

N

NiCkeD

Αμετανόητος οπαδός του Amstrad και του Pc gaming (retro και όχι μόνο)! Μυημένος απο μικρός και στον κόσμο των κονσολών! Θεωρεί το gaming τέχνη και διαβάζει περιοδικά σαν μανιακός! Το iamretro είναι το νέο σπίτι του και αυτό το σπίτι έχει πολλά δωμάτια για εξερεύνηση!

5 thoughts on “Sturmwind

  • November 1, 2012 at 10:12 pm
    Permalink

    Εντυπωσιακό. Αεράτο. Πολύ καλή δουλειά, αλλά ελπίζω να κυκλοφορήσει τελικά. Ακόμα TBA το έχουν..

  • N
    November 1, 2012 at 11:46 pm
    Permalink

    Νομίζω πως έχουν ένα νομικό κόλλημα. Ελπίζω να ξεπεραστεί και να κυκλοφορήσει. Ακόμη και σε demo έκδοση πάντως είναι κόλλημα!

  • January 9, 2013 at 7:50 pm
    Permalink

    Αυτό ήταν το περιβόητο Native που θα έκανε τους blitters του Jag να πάρουν φωτιά…

  • June 7, 2015 at 6:13 pm
    Permalink

    Τρομερό κομμάτι ! Το αγαπημένο μου είδος παιχνιδιού 😉

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.